سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف مغزهای گیاهی موجب استحکام استخوان‌ها می شود و زنانی که بسیار چاق یا بسیار لاغرند در معرض بروز پوکی استخوان قرار دارند.

نسرین امیدوار در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بخشی از دوران یائسگی زنان مرتبط با مسائل اجتماعی و بخش دیگر مرتبط با مسائل فرهنگی است.
 
وی گفت: دوران یائسگی پایان دوران زندگی زنان نیست و باید زنان خود را قبل از دوران یائسگی آماده کنند و قرار نیست که این دوران برای زنان دوران افسردگی باشد.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: اگر قبل از دوران یائسگی زنان خیلی کم وزن یا بسیار چاق باشند یا فعالیت بدنی کافی نداشته باشند باید نگران بروز اختلالاتی در این دوران باشند.
 
امیدوار بیان داشت: پوکی استخوان یکی از مشکلاتی است که در این دوران بروز پیدا می‌کند که نیازمند رسیدگی‌های دارویی است و تلاش ما این است که از بروز بیماری در زنان پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: انجام فعالیت بدنی به طور مستمر از سن پایین و دریافت منابع کافی ویتامین‌ها و غذاهای لبنی می‌تواند نیاز زنان را به کلسیم تأمین کند همچنین مصرف مغزهای گیاهی موجب استحکام استخوان‌ها می‌شود و زنانی که خیلی چاق و خیلی لاغر هستند، در معرض بروز پوکی استخوان قرار دارند.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف زیاد چربی، تغذیه غلط و مصرف بیش از حد با نوشابه‌ها در بروز و تشدید بیماری پوکی استخوان مؤثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha