چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 375

آرتروز یكی از رایج ترین بیماری هاست كه بسیاری از افراد جهان بدان مبتلا هستند،اما بااستفاده از تكنیك های ساده ای می توان درد ناشی از بیماری را تا حد چشمگیری كاهش داد.

بیاموزیم که چگونه از دردهای آرتروز بکاهیم

 به نقل از پایگاه خبری رویترز:تحقیقات نشان می دهد، اگر چه اصلی ترین نشانه ابتلا به آرتروز، درد مفاضل است اما بسیاری از مبتلایان، این درد را در سایری از نقاط بدن خود نیز احساس می كنند، اگر فردی دچار درد عضلانی می شود و این درد بیش از 2 تا 3 روز ادامه یابد ،احتمال ابتلا به آرتروز وجود دارد.
بنابراین گزارش، لغت آرتروز، به اجمال التهاب مفاصل معنی می شود، آرتروز باعث التهاب مفاصلی است.
به گفته پزشگان، احساس درد ساعت های اولیه صبح وجود دارد و در طی روز به كندی فروكش می كند. انواع مختلفی از آرتروز به دلیل متفاوتی چون حركات ورزشی نامناسب، حركات تكراری مداوم، كارهای بدنی سخت، و ... وجود دارد اما پزشكان هنوز نتوانسته اند نوع آرتروز فرد مبتلا را به درستی تشخیص دهند.
این گزارش حاكیست: استفاده از دارو، انجام حركات ورزشی، گرما درمانی، استراحت، استفاده از نگهدارنده های مفصلی و جراحی چند راه درمانی آرتروز است.
داروهای ضد التهابی كه تحت نظارت پزشك مصرف شود می تواند موثر باشد.
 همچنین حركات ورزشی که به قوی شدن عضلات و مفاصل كمك می كند و غلظت خون را در نواحی مبتلا افزایش می دهد نیز به كاهش درد كمك می كند.
نگهدارنده های مفصلی، هم باعث می شوند، در هنگام حركت، فشار كمتری به ناحیه مبتلا وارد شود. مخصوصاً زانوها كه محل اصلی حس فشار هنگام راه رفتن هستند.
از راه های دیگر نیز می توان به استراحت و قراردادن كمپرس آب گرم بر ناحیه درد، اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha