سلامت نیوز :وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت  را رضایت‌بخش ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته فاصله پرداختی تامین اجتماعی به بیمارستان های وزارت بهداشت به 4 ماه رسیده در صورتیکه در گذشته یک سال بوده است.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی آقای  شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه مهلت قانونی تامین اجتماعی برای پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها 3 ماه است گفت: در خصوص بدهی وزارت بهداشت اختلاف خاصی نداریم و به نظرمی‌رسد که در اصل موضوع بزرگنمایی شده است.
وی افزود: با توجه به تلاشهای صورت گرفته مشخص است که مسئولان تامین اجتماعی سعی دارند که فاصله پرداخت بدهی‌ها را کمتر کنند.
به گفته وزیر کار ، برنامه ریزی لازم انجام شده تا مبالغی به عنوان تنخواه در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد تا پیشاپیش به بیمارستانها ارائه شود تا از این پس شاهد طرح این مسائل در رسانه ها نباشیم.
آقای شیخ‌الاسلامی هزینه‌های درمان را بسیار زیاد دانست و گفت: وزارت بهداشت خدمت ارائه می‌دهد و تامین اجتماعی خریدار خدمت است که این نوع رابطه باعث ایجاد بدهی می‌شود؛ البته با توجه به هزینه بالای خدمات درمانی، اعتبارات و منابع وزارت بهداشت نیز زیاد است و بدهی تامین اجتماعی در مقایسه با این اعتبارات ناچیز است.
وی افزود:هرچند بدهی ما هم قابل نفی نیست و برای پرداخت آن اقدام می‌شود، اما تاخیر اندکی که در پرداخت بدهی تامین اجتماعی بوجود آمده، مشکل آنچنانی برای وزارت بهداشت ایجاد نخواهد کرد.
وی درباره با بدهی وزارت بهداشت به تامین اجتماعی نیز گفت: وزارت بهداشت مبالغی در زمینه خرید دارو از شرکتهای وابسته به تامین اجتماعی و درمان مصدومان ترافیکی به تامین اجتماعی بدهکار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha