سلامت نیوز : رییس فدراسیون پزشكی ورزشی با بیان این‌كه فروش دارو و مكمل‌ در باشگاه‌های ورزشی ممنوع است، گفت: طی بازرسی از 4 هزار باشگاه طی شش ماه گذشته در سراسر كشور، 700 باشگاه متخلف شناسایی شدند.

به گزارش ایسنا، دكتر لطفعلی پوركاظمی، در حاشیه برگزاری هفتمین همایش سراسری پزشكی ورزشی، افزود: فروش غیرقانونی مكمل‌ها، نداشتن كارت بیمه و عدم احراز استانداردهای سلامتی و ایمنی ورزشی از جمله موارد تخلف این باشگاه‌ها بودند.

وی با بیان این‌كه فروش مكمل‌ها و داروهای غیرمجاز توسط صاحبان باشگاه‌های ورزشی ممنوع و داروخانه تنها مكان مجاز عرضه مكمل‌هاست، عنوان كرد: همچنین مربی‌ها حق تجویز مكمل‌ها را ندارند و این كار باید توسط كارشناسان تغذیه و پزشكان انجام شود.

دبیركل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در توضیح بیشتر درباره نظارت و بازرسی از اماكن و باشگاه‌های ورزشی نیز گفت: به طور میانگین بیش از 10 هزار مكان ورزشی زیر نظر وزارت ورزش مشغول فعالیت بوده و چند هزار مكان ورزشی نیز زیر نظربخش خصوصی اداره می‌شوند. این باشگاه‌ها از دو جنبه مورد بازرسی كارشناسان ما قرار می‌گیرند.

رییس فدراسیون پزشكی ورزشی در ادامه ضمن اشاره به این كه در حال حاضر این فدراسیون 5‌‌/‌‌2 میلیون ورزشكار سامان یافته و دارای كارت بیمه را تحت پوشش خود دارد، گفت: 15میلیون نفر نیز در بخش ورزش‌های همگانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم زیر نظر فدراسیون هستند.

پوركاظمی افزود: در مجموع می‌توان گفت بروز مشكلات قلبی، مغزی و ریوی مهم‌ترین حوادث اورژانسی در حوزه ورزش هستند.

رییس ششمین كنگره قلب خاورمیانه نیز در حاشیه این همایش از مرگ ناگهانی پنج ورزشكار ایرانی در چند ماه اخیر خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد علت مرگ این افراد بروز مشكلات قلبی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha