شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 37517

سیب میوه ای است كه حتی معمولی ترین محتویات موجود در آن مواد بسیار مفیدی هستند كه ارزشهای درمانی حیاتی و مهمی دارند.

سلامت نیوز: پزشكان آمریكایی توصیه می‌كنند پلی فنول‌های موجود در پوست سیب با خاصیت ضدالتهابی بالایی كه دارند می‌توانند اختلالات مرتبط با التهاب روده مانند كولیت را درمان كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این یافته كه در مجله تخصصی «بیولوژی لوكوسیت» منتشر شده تاكید می‌كند آنتی اكسیدان‌های موجود در پوست سیب می‌توانند روی فعالیت سلولهای T در بدن موشهای آزمایشگاهی تاثیر بگذارند.

دكتر دیوید پاسكال، متخصص دپارتمان ایمونولوژی و بیماری‌های عفونی در دانشگاه ایالتی مونتانا در این باره می‌گوید: نتایج مطالعات ما نشان می‌دهد كه یك محافظ طبیعی در پوست سیب وجود دارد و این محافظ می‌تواند با افزایش مقاومت سلولهای T ‌در برابر بیماریهای التهاب روده‌ای كه یك بیماری سیستم ایمنی خودكار است، این بیماری را سركوب كند.

همچنین این كارشناسان یادآور شدند: به نظر می‌رسد مزایای خوردن سیب برای بدن باز هم بیشتر از آن است كه در گذشته تصور می‌شده است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، علاوه بر مزایایی كه ریز مغذی‌ها و فیبرهای خوراكی موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها دارند این مطالعه معلوم می‌كند كه حتی معمولی ترین محتویات موجود در سیب هم مواد بسیار مفیدی هستند كه ارزشهای درمانی حیاتی و مهمی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha