شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 37525
سلامت نیوز :مهم ترین عارضه بیماری بهجت در صورت درمان نشدن به موقع نابینایی است اما اگر این بیماری مغز را هم درگیر کند و نقاط حیاتی مغز و ساقه آن را بگیرد، موجب مرگ بیمار می شود. یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با تشریح آخرین یافته ها درباره بیماری بهجت، از شیوع این بیماری در کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم خبر داد.

دکتر محمدحسن جوکار، فوق تخصص روماتولوژی در گفت وگو با خراسان، اظهار داشت: بیماری بهجت در شمال کشور ما شایع است.این واکنش ممکن است در چشم، پوست، مفصل ها و یا دیگر اعضای بدن انجام شود. وی شیوه متداول درمان بیماری بهجت را استفاده از داروهای ضدالتهاب در مرحله خفیف و استفاده از کورتون ها و داروهای شیمی درمانی برای مراحل پیشرفته اعلام کرد و گفت: در درمان های جدید بیماری بهجت از داروهای بیولوژیکی استفاده می شود.

داروهای بیولوژیک از آنتی بادی هایی ساخته می شود که علیه بعضی از مواد شیمیایی بدن واکنش نشان می دهد و موجب می شود آن ماده شیمیایی در بدن از کار بیفتد و بیماری برای مدتی خاموش شود.دکتر جوکار خاطرنشان کرد: این بیماری مانند دیگر بیماری های روماتیسمی مادام العمر است و تنها می توان آن را کنترل کرد. از آن جا که این بیماری طول درمان مشخصی ندارد، بیمار باید تا آخر عمر دارو استفاده کند اما نوع درمان آن متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha