نماینده سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر اینکه گزارشی از شیوع بیماریهای عفونی ناشی از زباله های بیمارستانی در ایران دریافت نکرده ایم گفت: هشدار و تذکر جدی در خصوص مشخص شدن تکلیف چگونگی امحاء صحیح زباله های بیمارستانی داده شد و منتظر اجرایی شدن این مدیریت در ایران هستیم .

راکی زقوندی در گفتگو با مهر گفت : گرچه سیستم موجود در ایران در امحاء زباله های عفونی دارای مشکل است اما بررسی از اقدامات صورت گرفته نشان می دهد، تا کنون در این ارتباط شاهد شیوع بیماری در ایران نبوده ایم.

وی تصریح کرد: انتظار داریم با تذکرات و هشدارهای داده شده در ایران تغییراتی در مدیریت امحاء زباله های بیمارستانی صورت گیرد .

نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت : پیشنهادات لازم به مسئولان در ایران داده شده است اما اجرای این پیشنهادات دیگر بر عهده ایران است که امیدواریم در مدت زمانی کوتاه پیشنهادات سازمان جهانی بهداشت در ایران اجرایی گردد.

وی گفت : مهلت زمانی را برای اعمال مدیریت صحیح امحاء زباله های بیمارستانی برای ایران تعیین نکرده ایم اما انتظار داریم پیشنهادات با توجه به حساسیت موضوع و ارتباط آن با سلامت مردم عملی شود .

نماینده سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر اینکه رسالت سازمان جهانی بهداشت ارائه پیشنهاد و برنامه به کشورها در موارد خاص و با اهمیت است خاطر نشان کرد: هشدار و تذکر جدی در خصوص مشخص شدن تکلیف چگونگی امحاء صحیح زباله های بیمارستانی داده شد و منتظر اجرایی شدن این مدیریت در ایران هستیم.

 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha