سلامت نیوز: سرپرست دادسرای ناحیه 25 و مدیر مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست شهید بهشتی گفت: 50 پسر و 25 دختر بی سرپرست و بدسرپرست شهر تهران تحت آموزش و مراقبت این بنیاد هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام رحمانی در مراسم بازدید وزیردادگستری از بنیاد شهید بهشتی - مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست - با بیان اینکه این مرکز از سال 1317 به نام "بنگاه صغار" تاسیس شده و مسئولیت نگهداری از کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست را بر عهده داشته است گفت: پس از انقلاب و با توجه به تغییرات عمده در قوه قضائیه دادستان مسئولیت جدیدی در باب فعالیت این مرکز به عهده گرفت که در سیستم جدید و همچنین آیین نامه جدید این ارگان و سازمان فعالیتی متمرکز به عهده گرفت و مقرر شد رئیس این مرکز با پیشنهاد دادسرای سرپرستی تعیین شود.

معاون دادستان در امور سرپرستی با اشاره به این مطلب که به طور قطع مدیران سابق این مجموعه تمام سعی و تلاش خود را داشته‌اند تا به بهترین وجه ممکن به این کودکان خدمت رسانی کنند گفت: ما 3 اصل اساسی را برای خودمان در نظر گرفته‌ایم که باید به این 3 اصل برسیم.
 
وی افزود: اصل اول بحث دین و فرهنگ بچه‌هاست که ما برای خودمان در رتبه یک ارزش گذاری فعالیتهایمان قرار داده‌ایم.
 
حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به این مطلب که درس و مشق و کسب مدارج بالای علم و دانش نیز دومین اصل این مجموعه است گفت: در رتبه سوم به تفریحات بچه ‌ها توجه شده است.
 
وی با اشاره به این مطلب که تعداد افراد حاضر در این مرکز برخی موارد با نواسان مواجه است گفت: در حال حاضر 50 نفر از پسران و 25 نفر از دختران در این مجموعه ساکن هستند.
 
مدیر بنیاد شهید دکتر بهشتی با اشاره به این مطلب که در این مرکز همان فعالیتهایی که در یک خانواده انجام می‌شود انجام می‌شود گفت: بچه‌ها پس از اقامه نماز صبح، صبحانه خورده و آنهایی که در شیفت صبح درس می خوانند به مدرسه رفته و آنهایی هم که در شیفت بعد از ظهر هستند به درس و تمریناتشان می‌رسند و در سال بچه‌ها به چند سفر خارج از شهر از جمله مشهد و کاشان و دماوند می‌وند تا از لحاظ تفریحی چیزی کم نداشته باشند.
 
حجت‌الاسلام رحمانی گفت: این بنیاد در شهر دماوند باغی دارد که در تابستان بچه‌ها در نوبتهای متفاوت به این محل رفته و در فضایی با صفا به تفریح مشغول می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha