سلامت نیوز: یک متخصص بیماری ها عفونی گفت: رعایت اصول بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به ایدز در دندانپزشکی ها و آرایشگاه ها الزامی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، دکتر علیرضا جانبخش اظهار داشت: اگر موازین بهداشتی در آرایشگاه ها و دندان پزشکی ها رعایت نشود این امر می تواند خطر ابتلا افراد مراجعه کننده به بیماری ایدز را به همراه داشته باشد.

دکتر جانبخش خاطر نشان کرد: ایدز از راه های مختلف انتشار می یابد که در راس آن می توان به راه های انتقال خونی، راه جنسی و انتقال از مادر به نوزاد اشاره کرد.

وی گفت: تماس های جنسی غیر مطمئن دارای نقشی فزاینده در ابتلا به ایدز هستند، همچنین استفاده از سرنگ های مشترک در این خصوص نقش مهمی ایفا می کنند و تاتو یا خالکوبی با سوزن ها غیر مطمئن نیز می تواند منشا بیماری ایدز باشد.

دکتر جانبخش افزود: به منظور پیشگیری از ابتلا به ایدز باید تمامی راه های ابتلا مسدود شود و در این بین تعهدات خانوادگی و توجه به اخلاقیات نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی در خاتمه اظهار داشت: بیماری ایدز دارای سه فاز است که در فاز اول ویروس وارد بدن شده و تا 90درصد دارای هیچ گونه نشانه ای نیست و این مرحله تا 10 سال طول می کشد، در فاز دوم شاهد تورم غدد لنفاوی هستیم و در فاز سوم نیز که فاز انتهایی بیماری است عفونت های فرصت طلب فرصت بروز پیدا می کنند که در این مرحله در صورت عدم درمان اصولا با مرگ بیمار همراه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha