سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو از پیگیری تحت پوشش قرار گرفتن داروهای حساس و گرانقیمت که عمده آنها وارداتی هستند خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، احمد شیبانی در آستانه همایش اقتصاد سلامت، چالش‌ها و چشم‌اندازها با اشاره به وضعیت صنعت دارویی کشور گفت: در حال حاضر 96 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود که این داروها از جمله داروهای ارزان قیمت هستند که اغلب آنان تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار دارند و نوسان آنها در اثر افزایش هزینه‌های تولید، نقش مهم و پر رنگی در اقتصاد درمان بیماران ندارد.

وی افزود: 4 درصد داروی وارداتی کشور از جمله داروهای نو ترکیب و گرانقیمت هستند که بخشی از آنها تحت حمایت‌های یارانه‌ای دولت قرار دارد و افزایش قیمت آنها می‌تواند هزینه زیادی برای بیماران داشته باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو، عنوان کرد: هدفگذاری برنامه‌ریزی‌های حوزه دارویی کشور، افزایش سهم تولیدات دارویی و حرکت به سمت خود کفایی در این حوزه است تا بتوانیم با مدیریت هزینه‌ها و جلب حمایت‌ها و پوشش بیمه‌ای، مدیریت بهتری در اقتصاد دارویی کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد که در منطقه و شاید در جهان، ایران تنها کشوری است که تولیدات دارویی خود را با قیمت‌ ارزانی ارایه می‌دهد.

شیبانی معتقد است که قیمت بسیاری از تولیدات دارویی کشور به گونه‌ای است که اغلب مردم توان خرید آن را حتی بدون پوشش بیمه‌ای نیز دارند، از اینرو باید داروهای حساس، گرانقیمت و بدون یارانه تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد که این موضوع توسط سازمان غذا و دارو در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha