سلامت نیوز: یک عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به قانون تجمیع بیمه‌های درمانی در برنامه پنجم توسعه، بهبود وضعیت بیمه‌ای را در گروی افزایش اعتبارات و سرانه سلامت دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، محمدحسین بدخش در آستانه برگزاری همایش اقتصاد سلامت، چالش‌ها و چشم‌اندازها با اشاره به وضعیت بیمه‌های درمانی کشور گفت: نظام سلامت زمانی از نظر اقتصادی سالم و موفق خواهد بود که بیمه‌ها فراگیر و دارای اعتبارات کافی باشند و بتوانند از عهده هزینه‌های درمانی و تعهدات خود برآیند.

وی افزود: تجمیع بیمه‌ها و تشکیل یک سازمان بیمه سلامت اقدام خوبی است اما باید توجه داشت تغییرات ساختاری بیمه‌ها اگر بدون افزایش سرانه‌ها و پس از آن واقعی شدن تعرفه‌ها انجام شود، هیچ تغییر و تحولی در کارکرد بیمه‌ها نخواهد داشت.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور با تأکید بر اینکه تقویت وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی حوزه سلامت قطعاً منجر به بهبود و ساماندهی وضعیت سلامت جامعه در هم ابعاد خواهد شد، اظهار کرد: اجرای صحیح طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع می‌تواند از هزینه‌های بیهوده زیادی که از سوی بیماران برای مراجعات مکرر به متخصصان مختلف صورت می‌گیرد، جلوگیری کرده و در سر و سامان دادن به اقتصاد سلامت کشور بسیار تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد که وظیفه سیاستگذاری، اجرا و تمام مسایل طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از جمله مسایل مالی آن باید تنها بر عهده وزارت بهداشت باشد و هیچ نهاد و یا دستگاه دیگری در این موضوع نباید دخالت کند.

گفتنی است، همایش «اقتصاد سلامت، چالش‌ها و چشم‌اندازها» شنبه 19 آذرماه با حضور مسوولان دستگاههای متولی حوزه سلامت و جمعی از کارشناسان و پژوهشگران توسط سازمان نظام پزشکی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha