سلامت نیوز: نتایج یك مطالعه جدید تایید می‌كند دانش آموزانی كه پنج دقیقه قبل از شروع جلسه امتحان، آدامس می‌جوند در آزمون‌های درسی خود به مراتب نمرات بهتری كسب می‌كنند در حالی كه این تاثیر مثبت در دانش آموزانی كه قبل از امتحان آدامس نمی‌جوند، مشاهده نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سرگی اونی پر، استادیار علوم پزشكی در دانشگاه «سنت لارنس» در این بررسی متوجه شد: اگر دانش آموزان پنج دقیقه قبل از آغاز امتحان آدامس بجوند و این كار را تا 20 دقیقه اول ساعت آزمون ادامه دهند در واقع آدامس جویدن در آنها یك تاثیر انگیزشی ایجاد می‌كند كه موجب بهتر شدن نتایج امتحانات آنها می‌شود.

اونی پر می‌گوید: بسیاری از بررسی‌های قبلی نیز تایید می‌كنند كه هر نوع فعالیت بدنی می‌تواند در بهبود نتایج امتحانات دانش آموزان تاثیر مثبت داشته باشد بر همین اساس مطالعه جدید نشان می‌دهد كه حتی این تحرك ملایم بدنی در حد آدامس جویدن هم می‌تواند همین تاثیر مطلوب را بر جای می‌گذارد.

به گزارش یونایتدپرس، اونی پر تاكید كرد: این تاثیر فقط به این شرط اعمال می‌شود كه حتما پنج دقیقه قبل از آغاز آزمون آدامس بجوید چون اگر در طول آزمون این كار را شروع كنید دیگر بی تاثیر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha