عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هم‌اکنون کارخانه‌های تولید تجهیزات پزشکی و داروها برای کاهش قیمت تمام شده محصول خود اقدام به خرید محصول‌های بی‌کیفیت می‌کنند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که هم‌اکنون کارخانه‌های تولید تجهیزات پزشکی و داروها برای کاهش قیمت تمام شده محصول خود اقدام به خرید محصول‌های بی‌کیفیت می‌کنند، گفت: متأسفانه مشکل‌های این محصول‌های پزشکی و دارویی در بلند مدت رخ می‌دهد، از این‌رو نظارت بر این موضوع‌ها بسیار سخت است.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با بیان این که هم‌اکنون بار مالی ناشی از هزینه‌های درمان بر دوش مردم است، افزود: متأسفانه دولت به قانون برنامه پنجم توسعه و بودجه ۹۰ درباره اختصاص بودجه عمومی درمان عمل نکرده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ یکی از علت‌های بروز خطاهای پزشکی در کشور، نبود تجهیزات درمانی مناسب است. فنر جراحی، امکان‌های پزشکی، داروهای پزشکی و... از جمله تجهیزات پزشکی به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره این که متأسفانه بعضی از واحدها توزیع تجهیزات پزشکی برای کاهش قیمت تمام شده محصول خود، اقدام به خرید و واردات محصول‌های بی‌کیفیت می‌کنند، بیان کرد: این در حالی است که هم‌اکنون کارخانه‌های داروسازی نیز اقدام به خرید مواداولیه از کشورهایی مانند چین و هند می‌کنند.

به گفته محسنی‌بندپی هم‌اکنون در بازارهای پزشکی  داخل کشور، بیشتر تجهیزات با چند قیمت متفاوت فروخته می‌شود، از این‌رو تفاوت قیمت تجهیزات تنها به‌علت نوع کیفیت است. قیمت‌های تجهیزات پزشکی در بازارهای داخلی در حد توان خرید مردم نیست و بالا بودن قیمت محصول‌های پزشکی موجب گرایش مردم به خرید تجهیزات بی‌کیفیت می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با تأکید بر این که مسئولیت مستقیم کیفیت تجهیزات جراحی بر عهده پزشک معالج است، بیان کرد: متأسفانه مشکل‌های این تجهیزات در بلند مدت رخ می‌دهد، از این‌رو نظارت بر این موضوع‌ها بسیار سخت است.

رئیس فراکسیون سلامت مجلس هشتم، با بیان این که بیمه‌های درمانی دیگر کارآمد نیستند و خریداری ندارد، افزود: توجه نکردن دولت به کارآمدی دولت موجب شده که بیمه محبوبیتش را در میان مردم از دست دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha