یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3756

رییس انجمن دیابت ایران، با اعلام اینكه 5 درصد از هموطنان ما به دیابت دچار هستند، تصریح كرد: آموزش دیابت كشور درحد صفر است.

دكتراسدالله رجب در گفت وگو با ایسنا گفت: مهمترین ركن در برخورد با بیماران دیابتی، آموزش است كه متاسفانه این امر در كشور تاكنون انجام نگرفته است.

وی عمده علت مرگ بیماران دیابتی را مشكلات قلبی عروقی عنوان و ابراز كرد: به دلیل پیشگیری نكردن از عوارض دیابت، بیشترین هزینه‌های اختصاص داده شده به این بیماری صرف درمان عوارض ناشی از آن می‌شود.

رجب با اشاره به این كه در سایر كشورها آموزش دیابت در سطح مطلوبی انجام می‌گیرد، از نبود برنامه‌های آموزشی در صدا و سیمای كشور ابراز نارضایتی كرد وگفت: وزارت بهداشت ودرمان نیز باید در این خصوص اقدام كند.

رییس انجمن دیابت ایران با اعلام اینكه در 15 سال اخیر به دلایل نامشخص بودن میزان شیوع، این بیماری افزایش و سن مبتلایان كاهش پیدا كرده است، ابراز كرد: در صورت جلوگیری نكردن از بروز عوارض دیابت مشكلات اجتماعی و اقتصادی زیادی در كشور به وجود می‌آید.

وی با بیان این كه 90 درصد دیابتی‌های كشور در سنین بالای 30 سال هستند، تصریح كرد: از آنجایی كه گاهی این بیماری هیچ نوع علایمی ندارد،‌لازم است تا افراد بعد از 30 سالگی هر ساله مورد معاینه قرار گیرند.

رییس انجمن دیابت ایران در پایان با بیان این كه از این پس هر یك شنبه برنامه آموزش دیابت از طریق صدا و سیمای كشور پخش می‌شود، آموزش در این خصوص را از طریق رسانه‌های گروهی بسیار موثر برشمرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha