سلامت نیوز : تخلف برخی داروخانه ها مبنی بر افزایش خودسرانه قیمت دارو و نپذیرفتن دفترچه بیمه برای داروهای گران قیمت در کمیسیون بهداشت بررسی شد.دکتر تامینی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این مطلب گفت: گزارش هایی درباره تخلف برخی داروخانه ها در ۳ مورد به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه شد که افزایش خودسرانه قیمت دارو، نپذیرفتن دفترچه بیمه، محاسبه آزاد داروهای گران قیمت از جمله این تخلفات است.

وی افزود: با ارائه این گزارش، کمیسیون بهداشت مسئولان وزارت بهداشت را به کمیسیون فرا خواند و این گزارش با حضور مسئولان وزارت بهداشت مورد بحث و پی گیری قرار گرفت.وی افزود: در این گزارش به صراحت ذکر شده است که برخی داروخانه ها در تهران و شهرستان ها خودسرانه اقدام به افزایش قیمت دارو کرده و همچنین از پذیرش دفترچه بیمه خودداری کرده اند، علاوه بر این که داروهای گران قیمت را به صورت آزاد محاسبه کرده اند که این تخلفات نارضایتی و شکایت بیماران را در پی داشته است. تامینی گفت: هماهنگی های لازم برای برخورد وزارت بهداشت با موارد تخلف انجام و قرار شد وزارت بهداشت با افزایش نظارت و سرکشی ها با متخلفان برخورد کند.

گفته سخنگوی کمیسیون بهداشت درباره تخلفات برخی داروخانه ها در حالی عنوان می شود که دکتر مژدهی آذر، رئیس انجمن داروسازان ایران با رد این موضوع به خراسان گفت: چندی قبل قرار شد در صورتی که بیمه ها مطالبات خود را به داروخانه ها نپردازند داروخانه ها دفترچه بیمه را پذیرش نکنند اما در حال حاضر پرداخت مطالبات از سوی بیمه ها وضعیت مناسبی دارد و تقریبا به روز است. وی افزود: تاکنون شکایت یا گزارشی درباره نپذیرفتن دفترچه از سوی بیمه ها دریافت نکرده ایم و چنین مطلبی صحت ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha