یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 37590

كشمش، انجیر خشک و بادام تمایل به سیگار را كم كرده، در نتیجه ترك سیگار را راحت تر خواهند كرد.

سلامت نیوز: یک كارشناس موادغذایی گفت: كشمش، انجیر خشک و بادام تمایل به سیگار را كم كرده، در نتیجه ترك سیگار را راحت تر خواهند كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، زارع ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر سرطان ریه بیشترین میزان كشتار را در میان انواع سرطان ها ( بدون در نظر گرفتن سرطان پوست ) به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: استعمال دخانیات، نه تنها مضرات فردی را به دنبال خواهد داشت، بلكه اشخاص مرتبط با افراد سیگاری نیز جزو جمعیت در معرض خطر به شمار می آیند.

زارع با تاکید بر این مطلب که سیگاری ها كشمش ، انجیر خشک و بادام بخورند یادآورشد: این مواد غذایی به راحتی قلیایی بودن بدن را افزایش می دهند، بنابراین تمایل به سیگار را كم كرده، در نتیجه ترك سیگار را راحت تر خواهند كرد.

وی توصیه کرد: سیگاری ها اگر از آدامس های حاوی نیكوتین كه مخصوص ترك سیگار است، استفاده می كنند، مواد اسیدی را (موادی كه محیط بدن را اسیدی می كند) مصرف نكنند، زیرا خاصیت خنثی كننده خواهند داشت. مواد اسیدی شامل: انواع نوشابه ( كوكاكولا ، قهوه، آبمیوه و ماءالشعیر )، گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، بادام زمینی، حبوبات است.

این كارشناس توصیه کرد: حداقل 15 دقیقه قبل از مصرف این آدامس ها، از خوردن مواد اسیدی خودداری شود.

زارع با اشاره به مصرف سبزی های برگ سبز تیره در سیگار ی ها گفت: سبزی های برگ سبز تیره از مهم ترین و مناسب ترین منابع تغذیه ای برای جلوگیری از سرطان به شمار می آیند بنابراین از خوردن برگ های سبز تیره مانند كاهو به دلیل خشن بودن، صرف نظر نكنید، زیرا حاوی مواد مغذی بی شماری نسبت به برگ های سبز روشن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha