سلامت نیوز: مدیر مرکز پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد فشار خون و دیابت را عامل 80 درصد ابتلاء به نارسایی های کلیوی منجر به دیالیز عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، محمد جعفر مدبر عزیزی بااشاره به این‌که تغییر در سبک زندگی و گسترش شهرنشینی موجب بروز بیماری‌های مزمن می‌شود، اظهار داشت: ابتلاء به نارسایی‌های کلیوی ناشی از بیماری‌های مزمن در حال گسترش است و هر روز شاهد افزایش لیست انتظار بیماران نیازمند به دریافت کلیه هستیم.
 
وی بااشاره به این‌که بیماران دچار نارسایی کلیوی در هفته سه الی 4 بار مجبور به انجام دیالیز هستند که این امر موجب اختلال در روند زندگی آن‌ها می‌شود، افزود: با افزایش تحرک، قطع یا نکشیدن سیگار و کاهش وزن می‌توان از بروز بیماری‌های زمینه ساز نارسایی‌های کلیوی پیشگیری کرد.
 
مدیر مرکز پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد بااشاره به این‌که انجام هربار دیالیز هزینه‌های گزافی را بر دولت تحمیل می‌کند(50 هزار تومان برای هر دفعه ) خاطر نشان کرد: بیماران کلیوی جز بیماران خاص هستند و تمامی خدمات ارائه شده به این بیماران به طور رایگان صورت می‌گیرد.
 
جعفر مدبر عزیزی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از 900 بیمار مبتلا به نارسایی‌های کلیوی در لیست پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند، افزود: با گسترش فرهنگ اهداء عضو از بیماران مرگ مغزی شده می‌توان از رنج و سختی‌های این بیماران کاست و این افراد را بار دیگر به زندگی عادی بازگرداند.
 
وی هزینه هر پیوند کلیه را 40 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: انجام عمل پیوند از افراد مرگ مغزی شده برای بیماران کلیوی به طور رایگان است و با تلاشی که شده است فرانشیز بیمارستان‌ها نیز از این دسته از بیماران دریافت نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha