ازن، سرب، سولفور و مونواكسید كربن(co) از خطرناكترین آلاینده‌های موجود در هوا هستند كه باعث تشدید بیماری آسم و سایر اختلافات تنفسی در نوزادان و كودكان می‌شود.

اثرات آلودگی هوا بر سلامتی كودكان و نوزادان خطرناک است
كمال توكلی، كارشناس بهداشت محیط در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: كودكان و نوزادان از حساس‌ترین افراد جامعه نسبت به آلاینده‌های هوا هستند.
وی گفت: تولد زودرس، مرگ و میز نوزادان، كاهش ظرفیت ریه و آسم از جمله بیماری‌ها آلودگی هوا در ارتباط با كودكان است.
وی تصریح كرد: از آنجا كه نوزادان و كودكان سریعتر از افراد بالغ تنفس می‌كنند، بیشتر در معرض تماس با آلاینده‌های ناشی از هوا نسبت به بزرگسالان قرار می‌گیرند.
این كارشناس بهداشت محیط تأكید كرد: كودكان و نوزادان اغلب از طریق دهانشان، بدون گذراندن هوا از فیلترهای مؤثر بینی تنفس می‌كنند، بنابراین آلاینده‌ها بدون عبور از مانع خاصی وارد ریه‌ آنان می‌شود.
وی گفت: در معرض قرار گرفتن كودكان با آلاینده‌های سمی هوا در دوره نوزادی و كودكی بر رشد و توسعه سیستم تنفسی اعصاب، غدد و سیستم ایمنی بدن اثر گذاشته و خطر سرطان های بعدی را افزایش می‌دهد.
وی یادآور شد: ازن، یكی از تحریك كننده‌های قوی دستگاه تنفسی است كه باعث التهاب ریه، كاهش ظرفیت انتقال در عمل ریه‌ها و كوتاه كردن تنفس و سایر اختلالات تنفسی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha