یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 37628
سلامت نیوز: تخم مرغ، عسل، جوانه گندم، توت‌فرنگی و روغن زیتون، این‌ها در خانه همه ما پیدا می‌شوند، اما فكر نكنید این مواد غذایی فقط برای خوردن هستند، این خوردنی‌های خوشمزه می‌توانند رمز جوانی پایدار پوست شما هم باشند.

در جهان امروز درمان‌های مختلفی برای لك‌های پوستی به جای مانده از آفتاب سوختگی، انواع جوش و بیماری‌های پوستی وجود دارد. در طب مدرن متخصصان پوست و مو با كمك تكنیك‌های به روز خود با لیزردرمانی و دیگر شیوه‌هایی كه سراغ دارند به درمان بسیاری از لك‌های پوستی پرداخته و پوستی شفاف و زیبا را به بیمارشان هدیه می‌كنند اما علاوه بر این، شیوه‌ها و تكنیك‌های دیگری نیز در جهان وجود دارند كه با كمك آن‌ها می‌توان برخی از انواع لك‌های پوستی را به سادگی حتی در منزل درمان كرد. برای بهبود برخی از این لك‌ها تنها كافی است با ما همراه باشید تا با نسخه‌های گیاهی و طبیعی درمان آن‌ها آشنا شوید.

اگر شما نیز در گروه افرادی هستید كه در نوجوانی و در دوران بلوغ به جوش‌های صورت‌تان دست زدید و جای برخی از آن‌ها روی صورت‌تان باقی مانده با كمك نسخه‌های طبیعی و گیاهی زیر و استمرار آن‌ها به‌مدت یك تا 2 ماه می‌توانید به مرور این آثار را از روی صورت خود محو كنید.

ساده‌ترین نسخه استفاده از ماسك تخم‌مرغ و عسل است. برای تهیه این ماسك كافی است زرده تخم‌مرغ را درون كاسه‌ای بلوری ریخته و آن را با یك قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط كرده و خوب هم بزنید. سپس به این مخلوط یك قاشق عسل طبیعی اضافه كرده و پس از مخلوط كردن آن را به‌مدت 20 دقیقه روی صورت‌تان ماسك كنید. بهتر است از این ماسك یك روز در میان و برای شست و شوی ماسك از آب نیمه ولرم استفاده كنید.

استفاده از مخلوط برگ‌های تازه كلم و ترب نیز برای درمان جای جوش بسیار مهم است. برای تهیه این مخلوط كافی است برگ تازه كلم و ترب را به یك اندازه در مخلوط كن ریخته و تركیب به دست آمده از آن را روی صورت ماسك كنید. اجازه دهید این تركیب به‌خوبی سراسر صورت شما را بگیرد و بعد از 20 دقیقه آن را از صورت‌تان بشویید.

تخم جعفری یكی  از گیاهان دارویی است كه برای درمان جای جوش بسیار موثر است. برای تهیه این داروی گیاهی كافی است تخم جعفری را به اندازه 2 تا 3 قاشق غذاخوری درون مخلوط كن ریخته و آن را با 2 لیوان آب بجوشانید تا یك لیوان از این جوشانده باقی بماند. این مخلوط را صاف كرده و اجازه دهید سرد شود. سپس یك دستمال تمیز نخی را به این مخلوط آغشته كرده و به‌مدت 20 دقیقه روی صورت خود هر روز كمپرس كنید.

معجون توت‌فرنگی و عسل برای پوست شما

برای درمان لك‌های پوستی ناشی از بارداری استفاده از ماسك‌های طبیعی تهیه شده از میوه‌های تازه بسیار موثر است. این ماسك‌ها كه بدون عارضه و بی‌خطر هستند به راحتی می‌توانند اثر لك‌های به‌وجود آمده در دوران بارداری را كاهش داده و به مرور آن را برطرف كنند. در حقیقت اسید موجود در میوه‌های تازه موجب درمان این لك‌ها می‌شود. یكی از مناسب‌ترین این ماسك‌ها استفاده از ماسك توت فرنگی و عسل است. برای تهیه این ماسك كافی است 6 توت‌فرنگی بزرگ و تازه را با پشت قاشق له كنید و آن را با یك قاشق عسل طبیعی مخلوط كرده و 20 دقیقه روی صورت‌تان ماسك كنید. این ماسك را هر روز تكرار كنید.

روغن ماهی  روی پوست‌تان بریزید

 اگر پوست صورت یا بدن‌تان لكه‌های صورتی یا قرمز رنگ دارد برای درمان آن باید از روغن ماهی استفاده كنید. برای این منظور كافی است محل لك‌های قرمز رنگ را خوب بشویید تا هیچ‌گونه آلودگی در سطح آن نباشد. سپس لایه نازكی از روغن ماهی را روی لك‌های قرمز یا صورتی رنگ كشیده و اجازه دهید به‌مدت نیم ساعت این روغن روی لك‌ها باقی بماند و جذب پوست شود.

با لك‌های روشن چه كنیم؟

برای درمان لك‌های روشن از ماسك جوانه گندم استفاده كنید. برای تهیه این ماسك كافی است 2 قاشق جوانه گندم را با مخلوط‌كن آسیاب كنید و سپس آن را با 2 قاشق غذاخوری عسل تركیب كرده و خمیری تهیه كنید. این خمیر را روی كل صورت بكشید و اجازه دهید به‌مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس این ماسك را از صورت خود برداشته و آن را بشویید.

اگر پوست بدن یا صورت‌تان لك‌های پوستی قهوه‌ای تیره یا سیاه دارد یكی از بهترین شیوه‌ها برای درمان آن استفاده از روغن كرچك است. برای این كار لازم است محل مورد نظر را با مقدار اندكی روغن كرچك ماساژ دهید و این كار را هر روز تكرار كنید تا لكه به مرور كمرنگ شده و محو شود.

منبع: برترینها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha