سلامت نیوز: مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تشکل‌های جوانان باید در مصون سازی جامعه نسبت به اعتیاد وارد شوند و می توانند در این زمینه بسیار موثر باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر حمید صرامی در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی استان کرمانشاه با گفت: بهره‌گیری از تشکل‌های جوانان در حوزه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و محله‌ها موجب تقویت توسعه مشارکت‌های مردمی و ایفای نقش جوانان در مسائل اجتماعی می شود و بدین ترتیب شاهد مصون‌سازی این گروه نسبت به آسیب‌های اجتماعی بالاخص اعتیاد خواهیم بود.

وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری کرمانشاه با توجه به اعتبارات سال‌جاری ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر به میزان 260 میلیون تومان به ادارات کل آموزش و پرورش، بهزیستی، صدا و سیما و بسیج باید تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی بیان داشت: انتظار ما از  همه دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری استان این است که در راستای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد که در اردیبهشت امسال از سوی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به همه استان‌ها ابلاغ شده در طول برنامه پنجم توسعه با رویکرد مشارکتی و مبتنی بر شواهد و فراگیر کردن برنامه‌ها، گام‌های اساسی را به‌منظور توسعه خدمات پیشگیری اولیه از اعتیاد در کانون‌های هدف خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها، محله‌ها و نیز کارزار رسانه‌ای اعمال کنند.

مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد ادامه داد: آنها می‌بایست از طریق اطلاع‌رسانی هدفمند، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش سبک‌های فرزندپروری، آموزش مدل زندگی سالم به دور از رفتارهای پرخطر، خدمات مشاوره‌ای و تقویت فعالیت‌های جایگزینی را برداشته تا شاهد مصون‌سازی نوجوانان و جوانان کشور عزیزمان باشیم.

صرامی گفت: بهره‌گیری از تشکل‌های جوانان در حوزه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و محله‌ها موجب تقویت توسعه مشارکت‌های مردمی و ایفای نقش جوانان در مسائل اجتماعی می شود و بدین ترتیب شاهد ضربه‌پذیری سیستم اعتیاد و مصون‌سازی این گروه از آینده‌سازان کشورمان نسبت به آسیب‌های اجتماعی بالاخص اعتیاد خواهیم بود.

وی لزوم خروج از برنامه‌های تدافعی و انفعالی در عرصه پیشگیری از اعتیاد در سطح استان را یادآور شد و تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید با اتخاذ استراتژی تهاجمی نسبت به تحت پوشش قرار دادن گروه‌های هدف اقدام کنند.

صرامی همچنین بر لزوم سرمایه‌گذاری در عرصه پیشگیری در استان کرمانشاه از ردیف شاخص‌های ارتقاء فرهنگی، رصد مستمر وضعیت اعتیاد، شکل‌گیری انجمن علمی پیشگیری از اعتیاد در سطح استان، مداخلات جدی‌‌تر مراکز علمی و دانشگاهی در عرصه مطالعات سبب‌شناسی و نیازسنجی آموزشی در امر پیشگیری، راه‌اندازی نمایشگاه پیشگیری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی استان تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha