یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 37641
 سلامت نیوز: پیری زودرس یك مشخصه كاملاً بدیهی در افرادی است كه استرس بیش از اندازه دارند. به گفته دانشمندان، پیش از هر چیز باید این مشكل را قبول كرده و علایم آن را با خود تحلیل و بررسی كنید.

● فرار ازپیری زودرس بدون عمل جراحی
شاید اولین راه برای جوان‌تر شدن به نظر بیشتر افراد جراحی پلاستیك باشد اما این گزینه همیشه بهترین راه نیست.
شما می‌توانید با تصحیح روحیاتی كه صرفاً سن شما را بالا می‌برند و به سلامتتان نیز آسیب وارد می‌سازند بدون جراحی، زمان را به عقب بازگردانید.

● در این قسمت ۱۰ نمونه از رفتار ناسالمی كه باعث بالا رفتن سن می‌شود، ذكر می‌شود:

▪ استرس بیش از اندازه:
از زمان غارنشین‌ها به بعد، رفته رفته استرس در انسان‌ها افزایش پیدا كرد. استرس واكنش سیستم ایمنی بدن را كاهش می‌دهد، ریسك ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش داده و به طور كلی احساس ناخوشایندی در ما ایجاد می‌كند. پیری زودرس یك مشخصه كاملاً بدیهی در افرادی است كه استرس بیش از اندازه دارند. به گفته دانشمندان، پیش از هر چیز باید این مشكل را قبول كرده و علایم آن را با خود تحلیل و بررسی كنید. تپش قلب و تعرق از نمونه‌‌های بارز این بیماری است كه راه‌حل آن چند نفس عمیق است از نظر پزشكی این نوع نفس «تنفس دیافراگمی» نامیده می‌شود، اما راه‌حل مشكل‌تر و زمان‌بر این است كه در برنامه خود وقتی را به انجام كارهایی اختصاص دهید كه استرس شما را كاهش می‌دهند.

▪ مصرف الكل:
مصرف الكل ارتباط مستقیمی با افزایش استرس دارد. سعی كنید از مصرف الكل خودداری كنید در غیر این صورت ریسك ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سكته، سرطان كلیه، حنجره و سینه در فرد افزایش پیدا می‌كند.

▪ تحرك بسیار كم:
این یكی از مشكلاتی است كه بیشتر انسان‌ها به آن مبتلا هستند. حتی افزایش میزان كمی فعالیت می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر كند. از اضافه وزن جلوگیری می‌كند. استرس را كاهش داده و در برخی موارد از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌كند. در طول روز حدود ۳۰ دقیقه و یا بیشتر پیاده‌روی كنید.

▪ مصرف بیش از اندازه چربی‌‌های اشباع‌شده:
این نوع چربی در گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و كره به وفور یافت می‌شود. می‌تواند میزان كلسترول‌بد و به طور كلی كلسترول نهایی خون را افزایش داده و شما را مستقیماً به سمت بیماری‌های قلبی هدایت كند. باید میزان مصرف چربی‌های اشباع شده خود را در طول روز به ۱۰ درصد و یا پایین‌تر از آن رساند.

▪ سیگار كشیدن:
به جای كشیدن سیگار می‌توانید از قرص‌های نیكوتین‌دار استفاده كنید. افرادی كه برای ترك سیگار از آدامس‌های نیكوتین‌دار و سایر جایگزین‌ها استفاده می‌كردند، خیلی راحت‌تر از افراد دیگر موفق به ترك سیگار شدند.

▪ تنفس هوای آلوده:
سعی كنید در روزهایی كه آلودگی هوا بالای حد هشدار است از خانه خارج نشوید.
قرار گرفتن بیش از اندازه در نور خورشید: از كرم‌های ضدآفتابی با درجه مقاومت حداقل ۱۵ استفاده كنید. با این كار هم از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌كنید و هم بروز چین و چروك.

▪ كم‌خوابی:
در زمان‌های قدیم كم‌خوابی نوعی علامت افتخار به شمار می‌رفت اما امروزه همه می‌دانند كه كمبود خواب سبب بروز چاقی، دیابت، فشارخون و مشكلات حافظه می‌شود.

▪ اضافه وزن:
چاقی بیش از اندازه خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی سرطان را افزایش می‌دهد. رژیمی انتخاب كنید كه مطابق با شیوه زندگی‌تان بوده و احتمال حفظ آن بیشتر باشد.

▪ مصرف شكر فراوان:
مصرف شكر به طور بی‌رویه، باعث بروز چاقی و احتمالاً بیماری‌های قلبی می‌شود. متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌كنند در یك رژیم غذایی ۲۲۰۰ كالری، می‌بایست میزان مصرف «افزودنی‌های شیرین» كه در شیرینی‌ها و میان‌وعده‌ها به وفور یافت می‌شود به ۱۲ قاشق چایخوری در طول روز كاهش پیدا كند.  
 
 منبع: روزنامه تهران امروز
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha