یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 37646
سلامت نیوز: طبق تحقیقات انجام شده عصاره خالص نعنا (كارمینت) طی مدت بیست دقیقه پس از مصرف، به نحو مؤثری باعث برطرف شدن نفخ می شود.

متخصص گیاهان دارویی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نعنای تازه به علت این كه دارای عطر و اسانس بیشتری است خواص درمانی بیشتری هم دارد همچنین خشك كردن، پختن و حرارت دادن نعنا باعث از دست دادن عطر و اسانس آن شده و خاصیت آن را كم می كند بنابراین اگر افراد قصد دارند نعنا به غذا اضافه كنند این كار را در آخرین مراحل طبخ انجام دهند تا مواد مؤثر موجود در نعنا بیشتر حفظ شود.

دكتر محمد حسین صالحی سورمقی افزود: یكی از رایج ترین عرقیات گیاهی كه برای تسكین درد معده به كار می رود، عرق نعنا است و خواص عرق نعنا بستگی به مقدار گیاهی دارد كه در تهیه عرق از آن استفاده شده است زیرا اگر مقدار نعنای به كار رفته كم باشد عرق تهیه شده تاثیر درمانی ندارد.

وی ادامه داد: بعضی از افراد با خوردن هر غذایی دچار نفخ، سنگینی و ناراحتی در معده می شوند كه اصطلاحا به این حالت سوء هاضمه گفته می شود برای رفع این مشكل می توان با هر وعده غذایی از عصاره خالص نعنا یا قطره كارمینت استفاده كرد.

عضو هیئت علمی دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطر نشان كرد: البته سوء هاضمه ممكن است به عنوان یك علامت، همراه با بسیاری از بیماری ها مشاهده شود بنابراین قبل از هر كاری باید به یك پزشك متخصص مراجعه كرد تا علت سوء هاضمه مشخص شود و بعد از یافتن علت می توان در كنار داروهای تجویز شده از قطره كارمینت هم استفاده كرد.

به گفته دكتر صالحی سورمقی، بیشتر خانم هایی كه به تازگی سزارین كرده اند به علت كاهش حركات روده از نفخ شدید شكایت دارند و بررسی ها نشان می دهد كه نفخ ناشی از سزارین یكی از شدیدترین نفخ ها است كه این افراد می توانند از قطره كارمینت استفاده كنند.

وی تصریح كرد: كارمینت را قبل از مصرف باید با مقداری آب رقیق كرد همچنین این ماده دارای یك اثر فوری و یك اثر بلند مدت است و استفاده طولانی مدت آن هیچ منعی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • برنامه نویسی ios ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
    0 0
    باسلام ممنون از پست خوبتون.