سلامت نیوز: غم بعد از زایمان یك حالت طبیعی است و نیاز به درمان ندارد اما سایكوز و افسردگی بعد از زایمان باید به مراجعه به روانپزشك درمان شود.

به گزارش سلامت نیوز دكتر صمیمی اردكانی متخصص روانپزشكی با بیان این كه افسردگی پس از زایمان خیلی آهسته شروع می شود و كندتر پیشرفت می كند، اظهار داشت: كم خوابی، لذت نبردن از كارهای روزمره، گریه كردن و بی علاقگی به موضوعاتی كه قبلا مورد علاقه بوده از نشانه های افسردگی بعد از زایمان است كه این افسردگی ممكن است به شكل خفیف یا شدید بروز كند.

وی افزود: یكی از نگرانی های مادران شیرده مصرف داروهایی است كه توسط روانپزشك تجویز می شود و به جز یك یا دو مورد، مصرف داروهای روانپزشكی در دوران شیردهی مجاز است و مشكلی را برای شیرخوار ایجاد نمی كند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تصریح كرد: بهتر است مادر ابتدا فرزند خود را شیر دهد و سپس داروهایش را مصرف كند داروهایی كه در درمان اختلالات روحی استفاده می شوند را می توان با هماهنگی پزشك فقط در یك نوبت مصرف كرد كه این نوبت می تواند در آخر شب و بعد از پایان شیردهی باشد.

دكتر صمیمی اردكانی خاطرنشان ساخت: به دلیل این كه پیشرفت افسردگی كند است، این احتمال وجود دارد كه بیمار بدون مراجعه به پزشك بعد از چند ماه خوب شود و به شرایط عادی برگردد در این شرایط ممكن است دوره بیماری طولانی تر شود اما به احتمال زیاد افسردگی در آینده دوباره عود خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha