چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱
کد خبر: 37678
سلامت نیوز: چنانچه افراد خود را گرسنه نگه دارند، بدن برای حفظ خودش چربی تولید و ذخیره می كند كه این امر منجر به چاقی می شود همچنین گرسنگی سبب می شود تا قدرت یادگیری در افراد كم شود.

كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: گرسنگی بیش از حد نه تنها فرد را لاغر نمی كند بلكه اثر معكوس نیز دارد و باعث چاقی می شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، فروزان صالحی افزود: وقتی بدن خیلی گرسنه بماند و اگر مقدار كمی غذا در اختیارش قرار گیرد همان مقدار كم را به صورت چربی درمی آورد و ذخیره می كند تا اگر در آینده گرسنه شد بتواند تا مدتی از این ذخایر استفاده كند.

وی ادامه داد: چنانچه افراد خود را گرسنه نگه دارند، بدن برای حفظ خودش چربی تولید و ذخیره می كند كه این امر منجر به چاقی می شود همچنین گرسنگی سبب می شود تا قدرت یادگیری در افراد كم شود.

صالحی ادامه داد: معمولا كودكان از بدو تولد تا 18 سالگی به دلیل این كه در سنین رشد هستند نیاز به دریافت مداوم و مناسب مواد غذایی دارند در نتیجه در این سنین به هیچ وجه به كودكان توصیه نمی شود كه برای لاغری رژیم غذایی بگیرند.

وی ادامه داد: در این سنین اگر كودكان چاق بودند لازم است تحرك و فعالیت بدنیشان را زیاد كنند و عادات بد غذایی كه منجر به چاقی می شود (مثل خوردن غذاهای چرب، شیرین و نوشابه های گازدار) را ترك كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha