چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹
کد خبر: 37684
سلامت نیوز: از نظر آنان عوامل بسیاری در بروز خیانت در یك خانواده دخالت دارد ولی موارد فوق به عنوان عوامل كلی نقش موثری در رویگردانی مردان از خانواده دارد.

واژه خیانت واژه ای كاملا آشناست و آن را بارها شنیده اید، بارها شنیده اید كه مردی به زنش خیانت كرد و دور از چشم اوبا زنی دیگر ار تباط برقرار كرده است . و بارها نیز با خود گفته اید چرا اینگونه شد، چرا؟ مگر زن او چه چیزی كم داشت؟ او كه از هر نظر زنی كامل و نمونه بود چرا شوهرش قدر او را ندانست؟ و انواع این پرسش ها كه تا به حال نتوانسته اید برای آن پاسخی پیدا كنید.

حتی شاید هم نگران این مساله شده اید كه نكند خدای ناكرده شوهر شما، برادر شما و حتی خود شما (البته اگر خواننده این مطلب یك آقا باشد) چنین راهی را انتخاب كند. آسیب شناسان اجتماعی معتقدند كه تنوع طلبی، عدم جذابیت همسر، عدم ارضای نیازهای جنسی، ضعف اعتقادات مذهبی و پایبند نبودن به سنتها از جمله عوامل خیانت مردان به همسران خود است.

از نظر آنان عوامل بسیاری در بروز خیانت در یك خانواده دخالت دارد ولی موارد فوق به عنوان عوامل كلی نقش موثری در رویگردانی مردان از خانواده دارد.

به گفته این كارشناسان، مردان معمولا به دو دلیل تنوع طلبی و مسائل جنسی دست به این كار می زنند. لذا چنانچه همسر وی شناخت كاملی نسبت به نیازهای او داشته باشد و به آن نیازها نیز توجه كند در آن صورت این اتفاقات به ندرت پیش خواهد آمد.

آنچه كه مسلم است خیانت مردان به زنان یكی از راههای قطع ارتباط میان همسران است و زمانی كه مردی مرتكب خیانت می شود دیگر همسر وی به او اطمینان ندارد و به دست آوردن مجدد این اطمینان كار بسیار دشواری است و چه بسا حتی دیگر این اطمینان به وجود نخواهد آمد.

كارشناسان در مورد دلایل بروز خیانت در مردان می گویند: در بسیاری از موارد خیانت زمانی روی می دهد كه هیچگونه پیوند عاطفی میان زوجین وجود ندارد یا این كه مرد احساس می كند از نظر عاطفی به شخص دیگری غیر از همسر خود علاقه پیدا كرده است و از صحبت كردن و در میان گذاشتن افكار و علایق خود با شخص دوم لذت میبرد و كم كم به این نتیجه می رسد كه اوقات فراغت خود را به جای این كه با همسر خود بگذراند با دیگری سپری كند.

حمید قربانی، یكی از مردانی كه به پای بندی خانواده بسیار معتقد است در اینباره می گوید: یكی از دلایل ایجاد ارتباط با شخص دیگری از سوی مرد عدم ارضای نیازهای روحی و عاطفی در خانواده است چرا كه زن از ابتدا در خانواده آموزش محبت را ندیده است و نمیداند كه چگونه باید به همسر خود محبت كند لذا ریشه اغلب مشكلات خانوادهها در نبود محبت، نبود رفتارهای عاشقانه و همچنین مشكلات اقتصادی است.به طور كلی دلایل بروز خیانت در مردان را در عوامل مختلفی باید جستجو كرد، دلایلی چون كم شدن عشق و علاقه میان زوجین. بسیاری از مردان پس از مدتی زندگی زناشویی عشق و علاقه خود را به همسرشان از دست می دهند و از آنجایی كه به دلیل داشتن فرزند نمی توانند تصمیم به جدایی بگیرند راه دومی كه همان انتخاب فردی دیگر است را در پیش می گیرند.

از سوی دیگر اغلب مردانی كه به همسرانشان خیانت می كنند در توجیه رفتار نادرست خود، رفتارهای زشت، نق زدنهای دائمی و نزاعها و مجادله های همسر خود را عامل رفتار خود می دانند و معتقدند كه خیانت بهترین راه فرار از خانه و خانواده است. همین مردان عدم جذابیت همسر خود را از عوامل دیگر می دانند و گلهمند هستند از این كه همسرشان دیگر مانند سابق به ظاهر خود نمیرسد و توجه چندانی به آرایش و پوشش خود ندارد.

اگر چه دلایل فوق تا حدودی درست است ولی هوسرانی این مردان را نمی توان انكار كرد. این مردان توانایی نه گفتن در روابط جنسی را ندارند و حتی ممكن است شرایطی برای آنها پیش آید كه نتوانند در مقابلش خودداری كنند. همچنین بسیاری از مردان نیز مایلند بدانند كه چقدر از نظر سایر زنان جالبند و از جذابیت برخوردارند و به خاطر وجود همین حس برتری جویی به سوی روابط غیرمشروع كشیده میشوند.از سوی دیگر روانشناسان معتقدند كه گرایش مردان متاهل به سوی زنان دیگر صرفا به دلیل نیل به اهداف جنسی نیست. بلكه مشكلات عاطفی، روحی و روانی دوره های مختلف زندگی در این باره نقش بسزایی دارد چرا كه این افراد وقتی به هر دلیلی در خانه، مدرسه، اجتماع و زندگی مشترك با كمبودها و بی توجهی های عاطفی روبه رو میشوند ناخواسته از مسیر اصلی زندگی منحرف میشوند.

به گفته این كارشناسان عدم رغبت همسر به داشتن روابط جنسی با شوهر یكی از عوامل مهم برای بروز خیانت در مردان به شمار میرود كه از مهمترین علل خیانت مردان این است كه این مردان همسر را برای گذران امورات زندگی انتخاب می كنند و در این میان عشق و محبت بسیار كم رنگ است.

اما در تقابل این دیدگاه زنان بلافاصله پس از ازدواج خود را عاشق و وابسته عاطفی همسر خود میدانند و در زندگی زناشویی فقط به همسرشان فكر می كنند.همه مردان تا حدی می دانند كه خیانت، كار درست و پسندیدهای نیست و حتی فكر خیانت را در سر خود نمی پرورانند ولی برخی از آنها متاسفانه پس از مدتی مرتكب این اشتباه می شوند. فراموش نكنیم مردی كه برای خود ارزش قائل است و به ارزشهای انسانی خود پی برده است هرگز دست به خیانت نمی زند و زندگی همسر و فرزندانشان را فدای امیال جنسی و هوسهای موقت خود نمیكنند. آنها به خوبی میدانند كه هیچگاه روابط پنهانی نه تنها پایدار نمی ماند بلكه ممكن است زندگی و خانه آنها را از بنیان خراب كند كه دوباره ساختن آن كاری غیرممكن خواهد بود.
منبع: عصرایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha