چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر: 37686
سلامت نیوز: نماینده ایران در اجلاس بین المللی مقابله با خشونت علیه زنان و دختران، خواستار اجرای احکام و عناوین جدید سختگیرانه تری در ازدواج دوباره مردان و ریشه کن شدن این پدیده درمیان مردان شد.
عزت الله یوسفیان ملا که در دومین اجلاس مقابله با خشونت علیه زنان و دختران در شهر کرابی تایلند برگزار شد، حضور یافته بود، به برخی نتایج این اجلاس اشاره کرد.

وی گفت: امروز از اقصی نقاط جهان در این نقطه از گیتی گردهم آمدیم تا برای مقابله با خشونت علیه زنان و دختران جهان چاره اندیشی کنیم.

یوسفیان ملا ادامه داد: برگزار کننده این اجلاس سازمان ملل و میزبان محلی ما کشور تایلند و نقطه تجمع، ساحل زیبای کرابی است.

نماینده ایران در اجلاس بین المللی مقابله با خشونت علیه زنان و دختران اضافه کرد: سازمان ملل در راستای حمایت از حقوق بشریدفاتر مختلفی را دارد که نمونه آن دفتر یونیسف، حمایت از حقوق کودکان، دفاتر غذا بوده و این دفتر موضوع جدیدی است که لزوم شکل گیری آن اجماع جهانی دارد.

یوسفیان ملا گفت: امروز زنان و دختران جهان مورد تعدی و ظلم آشکار قرار دارند و هیچ کشور و دولتی نمی تواند مدعی شود که در قلمرو آن کشورها چنین نباشد.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: با کمال تاسف هم زنان غربی و آمریکایی و هم زنان هندی، چینی، آسیایی در خانه مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و درصد بسیار اندکی از این زنان، حاضر به اقامه دعوی و شکایت به مراجع ذیصلاح می شوند.

وی افزود: باید به این درد مشترک و عمل غیر انسانی و غیر دینی بپردازیم و به سراغ کشورهایی برویم که به اعتبار و به خاطر شرایط اقلیمی و جغرافیایی و فرهنگی تعرض به زنان و دختران را همواره به صورت یک سنت و آداب و رسوم محلی و منطقه ای مورد عمل قرار می دهند و با کمال تاسف این اعمال شنیع و انزجار انگیز علیه زنان و دختران در حدی رواج دارد که بعضا در خشونتها علیه زنان خود همجنسان و زنان حضور فعال دارند.

یوسفیان اضافه کرد: موضوع بسیار مهم دیگر که دین مبین اسلام با شرایط سختی پذیرفته ازدواج مجدد است که متاسفانه فرزندان ناشی از همسران متفاوت به مراتب گرایشی به جرم و خیانت بیشتری از فرزندان ناشی از طلاق دارند.

وی گفت: وقتی فرزندی درب خانه را به روی پدری باز کند که یقین داشته باشد این پدر دیگر تنها به او تعلق ندارد و بلکه پدر دیگری بوده که باید انتظار هر انحرافی را از این فرزندان داشته باشیم.
منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha