سلامت نیوز: رییس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت تاكید كرد: تلاش می‌شود تعیین تعرفه‌های تشخیصی درمانی سال 91 بر اساس قیمت واقعی این خدمات صورت گیرد.

دكتر علیرضا اولیایی منش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده برای تعیین تعرفه‌های درمان سال 91 گفت: جلسات اولیه برای تعیین تعرفه‌های درمان 91 برگزار شده و ادامه دارد.

وی با تاكید بر لزوم تعیین قیمت تمام شده خدمات بهداشتی درمانی گفت: مسائل جانبی از جمله اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، قیمت تمام شده خدمات بهداشتی - درمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بر این اساس برای تعیین تعرفه‌های درمان 91، قیمت تمام شده خدمات در سال 90 را مدنظر خواهیم داشت.

اولیایی منش در این باره ادامه داد: تعیین تعرفه‌های بهداشتی - درمانی از دو بخش قیمت و سیاستگذاری تبعیت می‌كنند و باید این دو جزء به یكدیگر اضافه شوند تا تعرفه‌های درمان شكل بگیرند. در مجموع در تعیین تعرفه‌های درمان سال 91 تلاش می‌شود تا به قیمت واقعی خدمات برسیم.

 سرانه درمان 91 بر اساس درصدی از حقوق و دستمزد اقشار مختلف خواهد بود

رییس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت درباره سرانه درمان نیز گفت: از ابتدای سال 90 سرانه درمان بر اساس درصدی از حقوق و دستمزد لحاظ شده است. این موضوع سال آینده حتما شكل اجرایی‌تری به خود خواهد گرفت؛ چرا كه بر اساس قانون برنامه پنجم باید درصدی از حقوق و دستمزد به عنوان سرانه درمان اقشار مختلف در نظر گرفته شود؛ به عنوان مثال در دو سال اول اجرای برنامه پنجم توسعه، 5 درصد از حقوق و دستمزد به عنوان سرانه درمان لحاظ می‌شود. برای اقشار كارگری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیز پیش از این سرانه درمان بر اساس درصدی از حقوق و دستمزد لحاظ می‌شد.

 آیین نامه تشكیل شورای عالی بیمه سلامت تدوین شد

اولیایی منش همچنین درباره آخرین اقدامات انجام شده برای تشكیل شورای عالی بیمه سلامت نیز گفت: آیین نامه شورای عالی بیمه سلامت بر اساس پیشنهادات وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری تدوین و نظرات وزارت بهداشت نیز در این آیین نامه لحاظ شده است. امیدواریم تشكیل شورای عالی بیمه سلامت تا پایان سال نهایی شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha