چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲
کد خبر: 37689
سلامت نیوز: با وجود همه مراقبت های بهداشتی و اطلاع رسانی های مختلف، از 2 میلیون و 200 هزار بارداری بیماران HIVمثبت در دنیا، 700 هزار کودک میزان ویروس HIV متولد می شود.

این درحالی است که هنوز هم ابتلا از سرنگ مشترک و روابط جنسی محافظت نشده، در صدر انتقال ویروس ایدز است. به گفته محمد مهدی مجذوبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، روزانه 6800 نفر در جهان به ایدز آلوده می شوند و در حال حاضر33 میلیون نفر مبتلا به عفونت HIV در جهان زندگی می كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت او درباره این كه چه عواملی خطر ابتلا به اچ آی وی را افزایش می دهد گفت: "آنچه ما را در معرض HIV قرار می دهد رفتارهای پرخطر است نه زندگی كردن در كنار آنها. استفاده از سرنگ و سوزن مشترك جهت تزریق مواد مخدر، داشتن شركای جنسی متعدد، عدم استفاده از لوازم پیشگیری كننده از این ویروس در روابط جنسی، وجود بیماری آمیزشی درمان نشده در شریك جنسی و یا علائمی مثل زخم، ترشح، خراشیدگی، یا سوزش در دستگاه تناسلی، خونریزی و استفاده از مواد مخدرهایی چون: هروئین، الكل، اكستازی شیشه كه قدرت تصمیم گیری را برای فرد مختل می كند."

مجذوبی همچنین گفت: با آموزش های لازم به افراد HIVمثبت و خانواده آنان، می توان مانند سایر افراد خانواده در كنار آنها زندگی كنند. ایدز یك مجموعه بیماری است و جرم یا گناه نیست و نباید به افراد مبتلا انگ زده شود. مدت زمان ظاهر شدن ویروس اچ آی وی از 5 سال تا 15 سال متغیر است و افراد مبتلا می توانند با انجام اقدامات درمانی و حمایتی مناسب و پرهیز از رفتارهای پر خطر طول عمر خود را افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha