چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۷
کد خبر: 37693
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سهم بخش پیشگیری و بهداشت در بودجه سالانه بخش سلامت کشور همواره زیر 10درصد است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، انوشیروان محسنی‌بندپی اظهار کرد: نتایج بررسی‌ها نشان داده است که مقوله درمان به مثابه ریلی است که هزینه‌های آن دیده نمی‌شود اما برای انجام کاری ماندگار باید به مقوله بهداشت و با مشارکت همه گروه‌های پزشکی اعم از پرستار، پزشک و... توجه شود.

وی ادامه داد: باید در تیم و نظام سلامت انگیزه مشارکت همه گروه‌های مرتبط چون پرستار، ماما، متخصص بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و... را افزایش داد تا بتوان ضمن موفقیت در امر پیشگیری با عوامل محیطی برهم‌زننده نظام سلامت مقابله کرد و در ریشه‌کنی بیماری‌ها موفق بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: بودجه اختصاصی به بخش بهداشت و درمان کم است و کمتر از 10درصد این میزان به بهداشت تعلق دارد و این در حالی است که همه کارهای ماندگار در کشور مدیون اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه بوده است که از آن جمله می‌توان به کاهش میزان مرگ‌ومیر کودکان زیر یک و پنج سال، افزایش امید به زندگی به 72 سال در ایرانیان اشاره کرد.

محسنی‌بندپی ادامه داد: البته نباید در کنار توجه به مقوله بهداشت از امر درمان غافل شد اما باید بخش بهداشت را از مظلومیت درآورد.

وی یادآور شد: مجلس در خصوص تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نهایت همکاری را در تدوین و تصویب آن داشت اما به نظر می‌رسد هنوز عزم و اراده‌ای از سوی دولت برای اجرای آن وجود ندارد در حالی که مشکلی به لحاظ اعتباری وجود ندارد.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، برای اجرا و عملیاتی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری باید ضمن وجود اراده در دولت نوع نگاه به بخش سلامت هم عوض شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha