چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳
کد خبر: 37700
سلامت نیوز: 5-6 سالی از حضور دائم ذرات گرد و غبار در خوزستان و پس از آن استان های غربی و البته تهران می گذرد. اما بیشترین آسیب برای خوزستانی ها بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین هرچتد بسیار گفته شده آلودگی هوای خوزستان، به دلیل گرد و غبار وارداتی از عراق است. اما سید شریف حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس می گوید اهواز و خوزستان، کم آلاینده ندارند.

او در کافه خبر گفت: "آلودگی تنها به دلیل حضور ریزگردها از کشور عراق نیست. به هر حال بخش عمده ای ازاین آلودگی را از کشور عراق داریم . اما در اهواز هم نباید از صنایع نفتی و فعالیت های پتروشیمی غافل بود. ضمن آنکه می دانیم سوزاندن مزارع نیشکر چه آسیبی محیط زیست به این شهر وارد می کند."

او همچنین درباره آسیب هایی که آلودگی هوای ماندگار اهواز برای اهالی این شهر دارد گفت: "هم اکنون اثرات این آلودگی مشکلات تنفسی، ریوی، آسم، آلرژی و تنگی نفس را برای مردم شهر به وجود آورده است. این آلودگی برای نوزادان و کهنسالان هم خطر آفرین است در واقع می توان گرد و غبار را کاملا با چشم دید ورفت و آمدشان را از پنجره ها و در ها تماشا کرد."

به عقیده حسینی، شرایط نا مناسب زندگی در اهواز، موجب مهاجرت از این شهر شده است: "در  اهواز مردم با گرمای طاقت فرسا، آلودگی هوا و آب شرب ناسالم مواجهه هستند که یقینا زندگی را برای مردم دشوار می کند. در این بین افرادی که می توانند برای خود در شهرهای دیگر کار و زندگی فراهم کنند می روند و آنهایی که نمی توانند هم می مانند. وکلا، پزشکان و ... به راحتی می توانند برای خود شرایط ایده آل فراهم کنند. به جز بحث آلودگی هوا ما در شهر اهواز با تعطیلی کارخانه ها روبرو هستیم کارخانه صنعتی که تعطیل می شود باید انرژی خیلی زیادی برای روشن شدن آن صرف شود. تعطیلی کارخانه ها بسیاری را به مهاجرت وا می دارد."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha