سلامت نیوز: نتایج یك مطالعه جدید نشان می‌دهد انجام تمرینات دوره‌ای كوتاه مدت و سه نوبت در هفته برای پیشگیری و یا حتی درمان شایع‌ترین نوع دیابت مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در حال حاضر شایع‌ترین نوع این بیماری، دیابت نوع دوم است كه در این حالت قند خون به مقدار زیاد افزایش می‌یابد و به حد خطرناكی می‌رسد تا جایی كه عملكرد انسولین را كاهش می‌دهد و اغلب باعث می‌شود فرد یك الگوی زندگی بی‌تحرك را انتخاب كند. این بیماری می‌تواند مشكلات تهدید كننده‌ای مثل بیماری قلبی، ناراحتی‌های كلیوی، چشمی و بیماری‌های دستها و پاها را در پی داشته باشد.

پزشكان در یك مطالعه جدید تاكید كردند كه ورزش كردن به طور منظم می‌تواند به پایین نگه داشتن قند خون كمك كند اما زندگی‌های پر مشغله عصر ما و فقدان انگیزه برای تحرك داشتن به این معنی است كه 66 درصد از جمعیت دنیا توصیه‌های معمول برای ورزش كردن را جدی نگرفته و به آنها عمل نمی‌كنند.

متخصصان توصیه می‌كنند كه برای پیشگیری از دیابت باید پنج نوبت در هفته و در هر نوبت 30 دقیقه تمرینات ملایم بدنی را انجام دهید.

به گزارش روزنامه سان، این بار در یك مطالعه جدید متخصصان دپارتمان سلامت در دانشگاه بات تاكید كردند كه حتی دو دوره 20 ثانیه‌ای انجام تمرینات بدنی و سه نوبت در هفته می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای برای مقابله با این بیماری و كنترل قند خون داشته باشد.

این متخصصان در آزمایشات اخیر خود متوجه شدند شركت كنندگانی كه این میزان از تمرینات را در هفته انجام دادند، پس از 6 هفته 28 درصد میزان فعالیت انسولینی آنها بهبود پیدا كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha