سلامت نیوز: بزرگترین شرکت تولید کننده مواد غذایی در ژاپن بیش از 400 هزار قوطی شیر خشک تولیدی را بدلیل آلودگی به مواد رادیواکتیو جمع آوری می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، با وجود گذشت 9 ماه از حادثه انفجار نیروگاه اتمی فوکوشیما، هر روز اخبار جدیدی از نشت مواد رادیواکتیو از این نیروگاه منتشر می شود.

شرکت "میجی" بعنوان بزرگترین شرکت تولید کننده مواد غذایی و شکلات در ژاپن روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای از جمع آوری فوری 400 هزار قوطی شیر خشک از سطح فروشگاه های این کشور خبر داد.

مسئولان این شرکت از چگونگی عرضه شیر خشک های آلوده در فروشگاه های این کشور ابراز بی اطلاعی کرده اند. شیر خشک های آلوده تولید ماه های مارس و آوریل با تاریخ انقضای ماه اکتبر 2012 هستند.

وزیر بهداشت ژاپن نیز با توجه به نگرانی خانواده ها اطمینان داد میزان آلودگی شیر خشک ها به مواد رادیواکتیو بسیار کم است و محصولات آلوده بسرعت از بازار جمع آوری می شوند.

این شرکت بخشی از شیر خشک تولیدی خود را تحت اسامی مختلف به کشورهای دیگر از جمله ویتنام صادر می کند.

به گفته پزشکان خطر ابتلا به سرطان و دیگر بیماریهای ناشی از نشت مواد رادیواکتیو در بین نوزادان و کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان است.

چند روز قبل نیز اعلام شد آب آلوده به مواد رادیواکتیو از نیروگاه اتمی دائیچی فوکوشیما به اقیانوس آرام نشت کرده است.

نیروگاه اتمی فوکوشیما ژاپن یازدهم مارس سال جاری میلادی در پی بروز زلزله و سونامی دچار صدمات جدی شد. این حادثه باعث آلودگی آب، برنج، ماهی و دیگر محصولات غذایی در مناطق اطراف این نیروگاه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha