سلامت نیوز: یک روانشناس گفت: وسایل مغناطیسی و سنگ‌هایی که در حال حاضر در کشور مطرح است و در دست برخی از افراد مطرح جامعه دیده می‌شود، تنها جنبه تبلیغاتی برای کارخانجات یا شرکت دارد.

حسین ابراهیمی مقدم روانشناس در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: کسانی که مدعی ساخت و تاثیر‌گذاری دستگاه‌های آرامش دهنده و کاهش استرس هستند باید برای اثبات ادعای خود شواهد و دلایل آزمایشگاهی ارائه دهند.

این روانشناس ادامه داد: متاسفانه در کشور ما برعکس است، برخی افراد ادعا به ساخت و تولید دستگاهی می‌کنند و مابقی به دنبال تاثیرگذاری آن هستند، این‌در حالی است که در تمامی دنیا برای اثبات ادعای خود آزمایش و پژوهشی نشان می‌دهند.

ابراهیمی مقدم افزود: وسایل مغناطیسی و سنگ‌هایی که در حال حاضر در کشور مطرح است و در دست برخی از افراد مطرح جامعه دیده می‌شود، تنها جنبه تبلیغاتی برای کارخانجات یا شرکت دارد.

این روانشناس تصریح کرد: حتی اگر چنین وسایلی تاثیرگذار هم باشد، باید دید عمیق و میزان تاثیر این دستگاه‌ها چقدر است، چرا در برخی افراد تنها به صورت زودگذر تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین می توان گفت مهمترین علت تاثیر گذاری این وسایل تنها به خاطر تاثیرات تلقینی در فرد است، چرا که این‌گونه افراد در واقع افراد تاثیر پذیر هستند. اما در تحقیقات و بررسی‌ها این روش‌ها علمی نیست و تاثیر گذاری آن در آرامش و کاهش استرس در افراد اثبات نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha