عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که سازمان صداوسیما به‌علت تبلیغ برنج خارجی، خلاف رسالت ملی خود عمل می‌کند، گفت: این سازمان تنها به فکر کسب درآمد است و برای بدست آوردن پول هر کاری می‌کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که سازمان صداوسیما به‌علت تبلیغ برنج خارجی، خلاف رسالت ملی خود عمل می‌کند، گفت: این سازمان تنها به فکر کسب درآمد است و برای بدست آوردن پول هر کاری می‌کند.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با بیان این که مسئولان در چند سال اخیر در رابطه با موضوع واردات برنج‌های خارجی از دو موضوع غفلت داشته‌اند، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها نبود و فقدان استاندارد برای واردات این‌گونه محصول‌ها است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، نبود استانداردهای لازم برای واردات برنج‌های خارجی را یکی از علت‌های وارد شدن برنج‌های آلوده به داخل کشور خواند و گفت:  وزارت بهداشت و درمان و سازمان استاندارد موظف شدند تا برای میزان کیفیت برنج‌های خارجی استانداردی مناسبی تعیین کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با بیان این که هم‌اکنون همه برنج‌هایی وارداتی به داخل کشور باید آزمایش شوند، یاد‌آور شد: از این‌رو تا زمانی که آزمایش‌های مورد نظر انجام نشود، هیچ کسی حق وارد کردن برنج‌ را ندارد.

وی یکی دیگر از غفلت‌های مسئولان را نبود کنترل در واردات برنج‌های خارجی از مبادی ورودی و مرزها خواند و بیان کرد: تا چندسال قبل متأسفانه هیچ کنترل بهداشتی بر واردات برنج‌های خارجی نمی‌شد، از این‌رو مقدار زیادی از برنج‌های آلوده کشورهای مانند هند و پاکستان به داخل کشور وارد شد.

این نماینده مجلس هشتم، با انتقاد از سازمان صداوسیما به‌علت تبلیغ خلاف قانون محصول‌های برنج خارجی، افزود: در تمام دنیا این موضوع مرسوم است که رسانه ملی هر کشور از محصول‌های داخلی حمایت کند، اما متأسفانه این موضوع در کشور ما برعکس است.

محسنی‌بندپی با بیان این که صداوسیما برای بدست آوردن پول هر کاری را انجام می‌دهد،ادامه داد: متأسفانه این سازمان خلاف رسالت ملی خود عمل می کند.

رئیس فراکسیون سلامت مجلس هشتم، گفت:  هم‌اکنون نماینده و ناظر مجلس شورای اسلامی در جلسه‌های سازمان صدا و سیما حضور پایدار دارد، از این‌رو مجلس درباره تبلیغ محصول‌های خارجی در صدا وسیما بسیار حساس است و در صورت بروز تخلف تذکرهای لازم را می‌دهد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha