سلامت نیوز: وزرای بهداشت اروپا اعلام کردند پس از اینکه یک آزمایشگاه هلندی یک نسخه جهش یافته ویروس مرگبار آنفلوانزای پرندگان را تولید کرد که در میان انسانها هم مسری است، نسبت به ورود این ویروس به جامعه بسیار نگران هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ژاویه برتران وزیر بهداشت فرانسه در حاشیه اجلاس امنیت بهداشتی جهانی در پاریس گفت: باید خیلی مراقب باشیم.

این اجلاس با حضور نمایندگان گروه 7 و مکزیک، کمیسیون اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی برگزار می شود.

یک گروه تحقیقاتی به ریاست رون فوشیه در مرکز پزشکی راسموس روتردام در ماه سپتامبر اعلام کرده که یک نسخه جهش یافته ویروس H5N1 را تولید کرده که برای نخستین بار قابل انتقال میان پستانداران است.

این ویروس در 60 درصد موارد انسانی مرگ آور است اما تنها 350 نفر تا کنون بر اثر این بیماری درگذشته‌اند چرا که این ویروس هنوز قابلیت انتقال میان انسانها را ندارد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه اعلام این خبر این نگرانی را ایجاد کرد که ویروس جهش یافته بتواند به طبیعت راه پیدا کرده یا انتشار گزارش نحوه جهش دادن این ویروس مورد استفاده تروریستها قرار بگیرد.

وزیر بهداشت اتحادیه اروپا اعلام کرده که وی تضمینهای لازم از مقام‌های هلندی را دریافت کرده که نگهداری از این ویروس امن است.

احتمال جهش یافتن ویروس آنفلوانزای پرندگان به صورت طبیعی نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha