سلامت نیوز: استفاده مداوم از زانو بند ممكن است باعث ضعیف شدن عضلات اطراف زانو شده و بیماری را بدتر می‌كند، بنابراین استفاده از آن فقط با تجویز پزشك مجاز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دكتر حسین فراهینی، فوق تخصصی آرتروزسكوپی زانو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یكی از علت های شایع درد مفاصل به خصوص در سالمندان بیماری آرتروز است و این بیماری می تواند در هر یك از مفصل های بدن از جمله زانوها، لگن، انگشتان دست ها، كمر و گردن ایجاد شود اما مفاصل بزرگ مانند زانو و لگن كه وزن بیشتری را تحمل می كنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.
 
دكتر فراهینی تصریح كرد: آسیب مفاصل زانو و مچ یكی از شایعترین صدماتی است كه در هنگام ورزش اتفاق می افتد و ضربه های شدید كه منجر به شكستگی، در رفتگی و یا پارگی بافت های اطراف مفصل شود در صورتی كه به طور صحیح درمان نشود، در آینده منجر به بیماری آرتروز خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: مهمترین علامت آرتروز كه بیمار را مجبور به مراجعه به پزشك می كند درد است. درد آرتروز با فعالیت و حركت، شدیدتر و با استراحت، بهتر می شود این درد در ابتدا خفیف است ولی به تدریج كه بیماری پیشرفت می كند، بیشتر می شود به طوری كه بیمار حتی چند قدم هم نمی تواند بردارد.

وی توصیه كرد: زانو بند باعث ثبات بیشتر مفصل می شود در نتیجه بسیاری از بیماران با استفاده از زانو بند راحت تر حركت می كنند و دردشان نیز كمتر می شود كه توصیه می شود استفاده از‌ این وسیله حتما با تجویز پزشك متخصص باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha