سلامت نیوز: مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی از اقدامات انجام شده برای اصلاح تعرفه‌ مامایی در سال جاری خبر داد.

فاطمه زعفرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتقادات جامعه مامایی كشور به رشد تنها 100 تومانی تعرفه مامایی در سال جاری و اقدامات صورت گرفته برای اصلاح آن گفت: به دنبال اعتراض ماماهای كشور بر تعرفه 90، نامه‌ای را به معاونت درمان وزارتخانه نوشتیم و این معاونت دستور تجدیدنظر در تعرفه‌ مامایی در اداره تعرفه را صادر كرد.

وی همچنین درباره اعتراض برخی ماماها مبنی بر پرداخت نشدن 15 درصد تعرفه زایمان طبیعی به مامای اتاق زایمان، گفت: پیش از این بخشنامه‌ به تمام بیمارستان‌ها ابلاغ شده بود كه 15 درصد تعرفه زایمان طبیعی به مامای زایشگاه تعلق گیرد. بررسی‌های انجام شده حاكی از آن بود كه این تعرفه در برخی بیمارستان‌ها به صورت كامل پرداخت نمی‌شود. بر این اساس مجددا در آبان ماه سال جاری طی بخشنامه‌ای به بیمارستان‌ها بر لزوم پرداخت آن تاكید شد.

زعفرانی در این باره ادامه داد: پرداخت 15 درصد تعرفه زایمان طبیعی به مامای اتاق زایمان از این پس در بازدیدها مورد توجه قرار می‌گیرد و نظارت‌ها بر این موضوع تشدید می‌شود. بیمارستان‌هایی كه نسبت به این موضوع بی‌توجهی كنند بر اساس بخشنامه مربوطه تذكر می‌گیرند.

وی تاكید كرد: همچنین براساس نظام نوین بیمارستان‌ها، كارانه‌ای كه به دیگر كاركنان بیمارستان تعلق می‌گیرد باید به ماماها نیز پرداخت شود. از طرف دیگر بر اساس دستورالعمل جدید، سختی كار ماماها در اتاق‌های زایمان مطابق اورژانس‌های داخلی، جراحی و بخش‌های عفونی محاسبه خواهد شد.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی، با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی نیز گفت: متاسفانه بیمه‌ها در این زمینه استدلال‌های مالی خاص خود را دارند اما ما معتقدیم پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی به نفع مادران بارداری است كه برای دریافت خدمات درمانی به ماماها مراجعه می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha