شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 37777
سلامت نیوز: متخصصان ایتالیایی در یك مطالعه رسمی نشان دادند تاثیر واگیردار خمیازه كشیدن روی اعضای یك خانواده و دوستان صمیمی بیشتر از افراد غریبه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این متخصصان می‌گویند خمیازه‌ها وقتی از طرف اعضای خانواده یا دوستان نزدیك و صمیمی باشند، واقعا واگیردار می‌شوند. علت اینكه چرا مردم وقتی فردی را در حال خمیازه كشیدن می‌بینند، نمی‌توانند مقاومت كنند و همان عمل را تكرار می‌كنند از مدت‌ها پیش برای متخصصان مورد سوال بوده است. برخی می‌گویند این رفتار در واقع نوعی از همدردی اجتماعی است كه به افراد كمك می‌كند با یكدیگر ارتباط بگیرند.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، هم اكنون در یك مطالعه جدید از سوی متخصصان دانشگاه پیزا در ایتالیا معلوم شده است كه مهمترین عامل در مسری بودن خمیازه ارتباط بین فردی كه خمیازه می‌كشد با شخصی است كه او را می‌بیند یا صدایش را می‌شنود.

این متخصصان دریافته‌اند كه اگر بین این دو نفر رابطه خانوادگی یا دوستی برقرار باشد، تاثیر واگیردار خمیازه كشیدن بیشتر می‌شود. این مطالعه هم چنین تاكید می‌كند كه كودكان تا سن 4 یا 5 سالگی از خمیازه مسری در امان هستند.

این مطالعه كه در مجله كتابخانه عمومی علوم با عنوان «وان» به چاپ رسیده حاصل بررسی متخصصان روی 109 فرد بالغ از كشورهای مختلف اروپایی شامل آمریكا، آسیایی و آفریقایی برای یك دوره 12 ماهه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha