سلامت نیوز: به جای استفاده از داروهای مسکن برای مبارزه با بی‌خوابی بعد از این ملاتونین را امتحان کنید. بسیاری از آنتی اکسیدان‌ها ساعت درونی شما را کنترل می‌کنند. همانطور که شما می‌توانید همانند یک ساعت زنگ دار الکتریکی زمان را تعیین و تنظیم مجدد کنید، بدن نیز قابل تنظیم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پژوهشگران با بررسی نتایج یک مطالعه دریافتند افرادی که یک اونس آب آلبالو را دوبار در روز به مدت یک هفته می‌نوشیدند میزان خوابشان به مدت 25 دقیقه در شب افزایش یافت و بهتر و کامل‌تر می‌خوابیدند.

در تشریح این یافته نویسنده مطالعه دکتر جیسون الیس، مدیر مرکز تحقیقات خواب نورتامبریا می‌گوید: آب آلبالو ترش دارای تریپتوفان است که این ماده یک اسید آمینه ضروری است که به سروتونین تبدیل می‌شود و به نوبه خود، تبدیل به ملاتونین در بدن می‌شود.

دکتر الیس توضیح داد: بدن شما به طور طبیعی ملاتونین که یک ناقل عصبی در غده صنوبری (pineal) می‌سازد که در طول روز ساعت درونی بدن شما را کنترل می‌کند، ملاتونین الگوهای خواب و بیداری شما را با تنظیم مواد شیمیایی در بدن که باعث می‌شود شما احساس کسلی و یا هوشیاری داشته باشید، می‌سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha