شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 37807
سلامت نیوز :مادر متهم: «پسرم به اسم یاسر چند روزی است در خانه من زندگی می‌کند. او به مواد مخدر اعتیاد دارد و به همین علت هم فرزندش را به قتل رساند.»
کودکی هفت‌ماهه قربانی اعتیاد پدرش شد و به دست او به قتل رسید. این جنایت در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به وقوع پیوست و پلیس همچنان در حال تحقیق از متهم به قتل است. این پرونده زمانی به جریان افتاد که مسوولان یک مرکز درمانی در ساوجبلاغ در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی خبر دادند که نوزادی هفت‌ماهه دچار مرگ مغزی شده و شواهد نشان می‌دهد او قربانی کودک‌آزاری است. زمانی که ماموران به بیمارستان رفتند روی گردن و سر این کودک آثار کبودی و جراحت را مشاهده کردند و موضوع را به بازپرس ویژه قتل اطلاع دادند، سپس به دستور این مقام قضایی، تحقیقات ویژه کارآگاهان جنایی برای رازگشایی از مرگ نوزاد که «محسن» نام داشت آغاز شد و در ابتدا پدربزرگ محسن تحت بازجویی قرار گرفت.
به گزارش شرق، مرد مسن که خودش نوه‌اش را به بیمارستان رسانده بود در همان بدو امر، پسرش را به این قتل متهم کرد و گفت: «پسرم به اسم یاسر چند روزی است در خانه من زندگی می‌کند. او به مواد مخدر اعتیاد دارد و به همین علت هم فرزندش را به قتل رساند.» کارآگاهان بعد از شنیدن این حرف‌ها سراغ یاسر رفتند و او را بازداشت کردند. این مرد در بازجویی‌های مقدماتی اتهام قتل را رد کرد و مرگ فرزندش را یک حادثه خواند. او گفت: «من و همسرم از مدتی قبل با هم دچار مشکل شدیم و اختلاف ما زمانی شدت گرفت که او فهمید من معتاد هستم. بعد از آن هر روز با هم دعوا می‌کردیم و دیگر ادامه آن زندگی غیرممکن بود. یک روز همسرم با حالت قهر خانه را ترک کرد و به منزل پدرش رفت. من که به تنهایی از عهده نگهداری محسن برنمی‌آمدم، همراه او به خانه پدرم رفتم. پدرم خیلی به نوه‌اش رسیدگی می‌کرد و مراقب او بود، اما روز حادثه محسن خیلی بی‌تابی می‌کرد برای همین او را بغل کردم و از خانه بیرون رفتم تا او را آرام کنم. در آن لحظات تحت تاثیر مواد مخدر بودم و تعادل نداشتم برای همین ناگهان محسن از دستم افتاد و به زمین خورد. بعد از آن خیلی سعی کردم پسرم را به هوش بیاورم اما نتوانستم و پدرم او را به بیمارستان رساند.»
 
ماموران بعد از ثبت ادعاهای این متهم او را روانه بازداشتگاه کردند تا تحقیقات‌شان را در این رابطه تکمیل کنند. پس از آن پزشکی قانونی در نامه‌ای علت مرگ محسن را فاش و اعلام کرد با جسمی سخت ضربه‌ای محکم به گردن و سر نوزاد وارد شده و او به همین دلیل جان باخته است. این نظریه نشان می‌داد نوزاد مورد ضرب و جرح قرار گرفته و برخلاف ادعای پدرش مرگ او به علت خوردن سرش به زمین نبوده است. به این سبب یاسر برای دومین مرتبه تحت بازجویی قرار گرفت و او این بار به قتل پسرش اقرار کرد و گفت: «روز حادثه محسن خیلی بی‌قراری می‌کرد و من که از دست گریه‌های او بسیار عصبانی شده بودم برای اینکه محسن را آرام کنم با چوب دستی به گردنش ضربه محکمی زدم که باعث شد او دچار مرگ مغزی شود.»

سرهنگ مهدی یارندی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز با اشاره به این پرونده و موارد مشابه گفت: نخستین قشری که در معرض تهدید موادمخدر قرار می‌گیرد، خانواده فرد معتاد است. در این شرایط به نوعی ثبات اجتماعی و اقتصادی خانواده به خطر می‌افتد و احساس امنیت از آنها سلب می‌شود. مصرف‌کنندگان موادمخدر با توجه به اثرات مخرب این‌گونه مواد روی سیستم اعصاب و از دست دادن تعادل روحی، کنترل رفتار خود را از دست می‌دهند و در اثر خشونت دست به اعمالی مانند قتل، خودکشی و... می‌زنند و در این صورت حتی از بین بردن اعضای خانواده برای آنها اهمیتی ندارد.

بنابر این گزارش، یاسر اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد. این در حالی است که پرونده مشابه دیگری که تیرماه امسال به جریان افتاد نیز همچنان به مرحله محاکمه نرسیده است. در آن پرونده کودک سه‌ساله‌ای به نام «باربد» توسط پدر معتادش به آتش کشیده شد و بعد از حدود دو هفته دست‌و‌پنجه نرم کردن با مرگ، جان باخت. پدر باربد که در این حادثه خودش نیز دچار سوختگی شد، بعد از ترخیص از بیمارستان به زندان انتقال یافت و بنا بر آخرین خبرها قرار است او روز 22 آذر در شعبه 5 دادگاه جزایی کرج محاکمه شود. رامین وفاتبار، وکیل مادر باربد و نماینده انجمن دفاع از حقوق کودکان در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «پدر باربد مجازات قصاص نخواهد داشت، اما خواستار اشد مجازات برای او هستیم. شدیدترین مجازات در این موارد 10 سال حبس است و البته از طرف مادر باربد درخواست دیه هم داریم و متهم باید این مبلغ را بپردازد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha