مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به مزایای طرح پزشك خانواده گفت: با اجرای این طرح 100 درصد هزینه درمان سالمندان رایگان می شود.

سلامت نیوز :مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به مزایای طرح پزشك خانواده گفت: با اجرای این طرح 100 درصد هزینه درمان سالمندان رایگان می شود.
رحمت الله حافظی در نشست خبری خود با بیان اینكه پزشكانی كه مایل به شركت در این طرح هستند از طریق سایت ثبت نام كنند اظهار داشت: از 780 پزشك عمومی در استان گیلان 478 نفر پزشك در پایان هفته گذشته در سایت درمان تأمین اجتماعی استان گیلان ثبت نام كردند.

به نوشته روزنامه کیهان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در این طرح بیمار پزشك خود را انتخاب می كند و هیچ الزامی وجود ندارد كه یك خانواده یك پزشك داشته باشند.
وی با اشاره به اینكه پزشكان می توانند 2 هزار و 500 نفر را در اختیار داشته باشند گفت: در این نظام بر اساس تعداد افرادی كه تحت نظر پزشك هستند به آنها حقوق و مزایا پرداخت می شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: میانگین دریافتی پزشكان عمومی 2 میلیون و 500 تومان است كه در این طرح درآمد آنها به 4میلیون و 500 هزار تومان می رسد و حتی اگر هیچ گونه مراجعه ای نداشته باشند این مبلغ را دریافت خواهند كرد ولی پزشكان مسئول سلامت این 2 هزار نفر هستند.

وی بیان داشت: بر این اساس افرادی كه بیش از 60 سال سن دارند و زنان باردار 10 درصد به دریافت پزشكان اضافه می شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: پزشكان در صورتی كه غربالگری انجام دهند و برای سلامت اقدام كنند مزایایی دریافت خواهند كرد.وی درباره مزایای بیماران در طرح پزشك خانواده اظهار داشت: سالمندانی كه در این مسیر (نظام ارجاع) قرار گیرند درمان آنها 100 درصد رایگان می شود و برخی بیمارانی كه فشار خون، دیابت، هموفیلی و تالاسمی دارند داروهای اختصاصی آنها به صورت 100 درصد رایگان است.

حافظی ادامه داد: در این طرح 95 درصد از هزینه داروهای بیماران MS و شیمی درمانی را سازمان مكلف به پرداخت است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: در هفته جاری ثبت نام شهروندان با پرسنل تأمین اجتماعی در سراسر استان گیلان آغاز می شود و در پایان سال استان های زنجان و قزوین در این طرح قرار می گیرند و در سال 91 به تدریج سایر استان های كشور تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وی درباره هزینه دفترچه های بیمه بیان داشت: 15 میلیارد تومان برای چاپ این دفاتر هزینه می شود كه سوءاستفاده از این دفاتر بیمه نیز بسیار صورت می گیرد، مقدماتی برای حذف دفترچه بیمه انجام شده است و در آینده نزدیك شاهد تغییراتی در این حوزه خواهیم بود.
حافظی در ادامه اظهار داشت: حدود 80 میلیارد تومان ماهانه صرف پرداخت بیمه بیكاری می شود.
وی درباره حوزه درمان تأمین اجتماعی افزود: در این حوزه در سه ماهه ابتدایی سال بالغ بر 26 میلیون و 672 هزار مراجعه به مراكز درمانی سازمان تأمین اجتماعی شده است كه بار قابل توجهی از بیمارستان های وزارت بهداشت را كاهش داده است.
وی درباره مراجعات غیرضروری به مراكز درمانی تخصصی تأمین اجتماعی و بیماران فوق تخصصی میلاد اظهار داشت: روزانه 5 هزار مراجعه كننده به این بیمارستان مراجعه می كنند درحالی كه درصد قابل توجهی از این مراجعات غیرضروری است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: تكلیف قانونی ماست كه به بیمه شدگان درمان مستقیم ارائه دهیم، بیمه شدگان حق درمان پرداخت می كنند و باید خدمات دریافت كنند.
حافظی درباره اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور بیان داشت: هنوز قوانین آن ابلاغ نشده است، علت تأخیر آن نیز این است كه قانون بودجه سال 90 قبل از قانون برنامه توسعه بوده است و به استناد ماده 29 قانون برنامه 5 توسعه نمی توانستیم قوانین سخت و زیان آور را اجرایی كنیم.
وی ادامه داد: مصوبه ای را هیئت دولت 3 هفته قبل مبنی بر پذیرش بار مالی آن داشته است كه تأمین اجتماعی آن را اجرا كند و دولت تأمین منابع آن را انجام دهد.
حافظی گفت: در هفته جاری دستورالعمل مشاغل سخت و زیان آور ابلاغ می شود.
وی درباره رایتل (اپراتور سوم تلفن همراه) بیان داشت: سهام این اپراتور متعلق به سازمان تأمین اجتماعی و 32 میلیون نفر از بیمه شدگان این سازمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha