یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
سلامت نیوز :والدین دو برادر كه در یك درگیری یكی از آنها دیگری را به قتل رسانده بود اعلام رضایت كردند تا مرد برادركش فقط به لحاظ جنبه عمومی جرم محاكمه شود.به گزارش شرق، هشتم فروردین سال‌جاری كلانتری یافت‌آباد متوجه شد جوانی به نام بهنام به خاطر ضربه چاقویی كه به بدنش وارد شده در بیمارستان جان باخته ‌است. زمانی كه ماموران به محل رسیدند پدر بهنام در آنجا حاضر بود او گفت بهنام به دست برادرش كشته ‌شده ‌است. این مرد گفت: ما اهل شرق كشور هستیم و برای مسافرت به تهران آمده ‌بودیم و می‌خواستیم به خانه یكی از بستگانمان در منطقه یافت‌آباد برویم كه محل را گم كردیم و داشتیم از مردم آدرس می‌پرسیدیم كه دو پسرم دعوا كردند و محمد با چاقو ضربه‌ای به سینه پسر دیگرم زد.

ماموران با توجه به گفته‌های این مرد محمد را بازداشت كردند او هم اظهارات پدرش را تایید كرد و گفت از قتل برادرش خیلی پشیمان است. پرونده بعد از انجام تحقیقات مقدماتی با صدور كیفرخواست به شعبه 113 دادگاه كیفری ‌استان تهران فرستاده شد با توجه به اینكه خانواده مقتول اعلام گذشت كرده ‌بودند روز گذشته پرونده به لحاظ جنبه عمومی جرم مورد رسیدگی قرار گرفت. در جلسه محاكمه بعد از اینكه سیدرضایی، نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و درخواست صدور حكم قانونی برای متهم كرد، محمد به دفاع از خودش پرداخت.
او كه از كرده‌اش به‌شدت ابراز پشیمانی می‌كرد گفت: من قبول دارم برادرم را كشتم اما اصلا هدفم قتل او نبود. روز حادثه ما خیلی دنبال آدرس گشتیم و كلافه شده‌ بودیم. من و برادرم بر سر اینكه چه كسی راه را اشتباه آمده دعوا كردیم و بهنام كه یك سال از من بزرگ‌تر است مرا با لیوان زد من هم خیلی عصبانی شدم و چاقویی را كه دستم بود به سمت او پرت كردم اصلا هدفم این نبود كه او را بكشم و فقط می‌خواستم ضربه‌ای را كه به من زده‌ است تلافی كنم اما وقتی برادرم را غرق در خون دیدم ترسیدم و تازه فهمیدم چه اتفاقی افتاده‌ است. محمد ادامه داد: بلافاصله او را به نزدیك‌ترین بیمارستان رساندیم و گفتند ضربه درست به قلبش وارد شده و دیگر نمی‌شود برای او كاری كرد. من می‌دانستم بیمارستان به ماموران خبر می‌دهد و آنها من را بازداشت می‌كنند به همین دلیل هم در بیمارستان ماندم و منتظر پلیس شدم حالا هم از كرده ‌خودم به‌شدت پشیمان هستم. این جوان در مورد روزهایی كه در زندان گذارنده‌ است گفت: در تمام این مدت من در زندان به این فكر می‌كردم كه چرا برادرم را كشتم و چرا خویشتنداری نكردم. در زندان خیلی ناراحتم و عذاب وجدان دارم شرایط زندان هم آنقدر برای من سخت بود كه به اندازه كافی تنبیه شده و تصمیم گرفته‌ام مثل یك شهروند خوب زندگی كنم. قول می‌دهم بعد از خروج از زندان دست به خلاف نزدم و ضربه‌ای كه به پدر و مادرم زدم را جبران كنم. امیدوارم هیات قضات هم این فرصت را به من بدهند و من بتوانم غمی را كه روی دل پدر و مادرم گذاشتم جبران كنم.
بعد از دفاعیات متهم وكیل‌مدافع او هم در جایگاه حاضر شد و درخواست كرد هیات قضات با ملاطفت بیشتری با او برخورد كنند. سپس متهم آخرین دفاعیات خود را مطرح كرد و درنهایت هیات قضات با اعلام پایان جلسه محاكمه برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha