سلامت نیوز :مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پرستاران غالباً متقاضی شیفت های 18 ساعته عصر و شب و اضافه کار بیش از 80 ساعت هستند در حالی که طبق قانون ارتقای بهره وری اضافه کار بیش از 80 ساعت و شیفت های بیش از 18 ساعت ممنوع است.

خورشید وسکویی در گفت وگو با نظام پرستاری اظهار کرد: اگر چه متقاضی جذب حدود 2 هزار  پرستار بودیم اما فقط هزار پرستار برای اجرای قانون ارتقای بهره وری جذب سیستم درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران  شدند.
 
وی ادامه داد: قانون محدودیت هایی دارد که از آن جمله می توان به حذف ساعت خواب در شیفت های کاری شبانه، سقف اضافه کار 80 ساعت و حداکثر شیفت های 12 ساعته است اما در عین حال این قانون مزایایی چون ضرایب شبکاری و ایام تعطیل را هم دارد.
 
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: به هر حال قانون ارتقای بهره وری نواقصی دارد که دست و پای پرستاران را می گیرد اما چون متعهد به انجام آن هستیم از همین رو مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران از ابتدای مهر ملزم به اجرای آن شدند.
 
وسکویی گفت: پیش از قانون ارتقای بهره وری در 4 بیمارستان انستیتو سرطان، بهارلو، حضرت علی اصغر و شفا یحیاییان پایلوت و نواقص آن خارج شد.
 
وی ادامه داد: با استخدام هر نیروی انسانی دانشگاه موظف به پرداخت حقوق و مراکز درمانی موظف به پرداخت کارانه و اضافه کار هستند و هم اکنون همه مراکز درمانی در قالب اضافه کار هزینه ها پرداخت می کنند پرسنل بر اساس سنوات در جداول کاری قرار گرفته اند و ساعت های اضافه کار نیز محاسبه و پرداخت می شود.
 
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: ظاهراً برای اضافه کار پرستاران اعتباری منظور نشده است و کمبود نیرو همچنان عمده ترین مشکل اجرای قانون ارتقای بهره وری است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha