سلامت نیوز: رئیس انجمن ناباروری ایران خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی سلول‌های جنینی برای نگهداری مشخصات افراد اهداکننده این سلول‌ها به صورت محرمانه شد.

محمدابراهیم پارسانژاد رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران در جمع خبرنگاران ضمن تشریح برنامه های انجمن ناباروری ایران گفت: انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران در قالب یک تشکیلات غیردولتی از 15 سال پیش آغاز به کار کرد و امروز با همکاری مراکز تحقیقاتی کشور به صورت تخصصی در بحث ناباروری فعالیت دارد.

رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران با بررسی روند توسعه علم ناباروری از نگاه علمی و فقهی ابراز داشت: نخستین سئوال  در زمینه IBF در سال 1356 شمسی در سطح دنیا مطرح و به علت پویایی فقه اسلامی اولین پاسخ از فقه شیعه ارائه شد.
دکتر پارسانژاد پیشنهاد کرد:با تشکیل بانک اطلاعاتی اهدا‌کنندگان سلول‌های بنیادی جنینی در سطح کشور مشخصات افراد اهدا‌کننده سلول‌های جنینی به صورت محرمانه نگهداری می‌شود تا یک فرد به صورت مداوم اهداکننده جنین نباشد و مشکلات بعدی پیش نیاید.

رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران خاطرنشان کرد: جهرم با داشتن ظرفیت‌های مناسب میتواند به عنوان قطب اخلاق در درمان شیوه‌های نوین ناباروری مطرح شود.
وی ابراز امیدواری کرد: در کنگره های بعدی بحث ادیان در شیوه‌های نوین ناباروری بررسی شود.
رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران از رسانه ها خواست بستر لازم برای فرهنگ سازی در تمامی سطوح بحث اخلاق در شیوه های نوین ناباروری لحاظ کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha