یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
سلامت نیوز :روانپزشكان می‌گویند: با این حال علائم افسردگی در مردان می‌تواند متفاوت از علائم این بیماری در زنان باشد. بعلاوه مردان خیلی به ندرت می‌پذیرند كه به این اختلال مبتلا هستند و خیلی كمتر برای بهبود حال خود به یك متخصص مراجعه می‌كنند.
 
به گزارش روزنامه اكسپرس، متخصصان انستیتو ملی سلامت روان در آمریكا در مطالعه جدیدی خاطرنشان كردند: اكثر مردان از علائم جسمی ناشی از افسردگی ناآگاه هستند اما اگر این اختلال تشخیص داده نشده و درمان نشود، می‌تواند پیامدهای بسیار نامطلوب و غیرمنتظره‌ای داشته باشد.
 
برخی از مهمترین و شایعترین علائم و نشانه‌های افسردگی در مردان عبارتند از:
-‌ دشواری در تمركز
-‌ عصبانیت و پرخاشگری مداوم و تحریك پذیری
- سوء مصرف مواد به طور مداوم
- از بین رفتن میل جنسی
- دردهای مزمن و مشكلات هاضمه‌ای
- بی تعادلی در خواب
- خستگی افراطی و بیش از حد
 
اغلب مردان مبتلا به افسردگی به سختی می‌تواند روی كار خود متمركز شوند یا اینكه ناخودآگاه بیشتر ترجیح می‌دهند روی موضوعات و افكار منفی متمركز شوند. افسردگی توان فرد را برای تفكر شفاف و واضح دچار اختلال می‌كند و مانع از تصمیم گیری‌های مناسب و یا انجام كارهای پیچیده می‌شود. همچنین برخلاف زنان كه با گریه كردن احساس غم و افسردگی خود را بروز می‌دهند، مردان این احساس را با خشم و پرخاشگری ظاهر می‌كنند. در برخی موارد نیز مردان، افسردگی خود را با نشان دادن خصومت نسبت به یك فرد یا یك موقعیت خاص، تشدید می‌كنند. بعلاوه مردان افسرده در شرایط عادی، تحریك پذیری بالا و غیرمعمولی دارند.
 
علاوه بر اینها خواب خیلی زیاد یا خیلی كم یك نشانه معمول دیگر افسردگی است. بسیاری از بیماران افسرده نیز از احساس دائمی خستگی و رخوت رنج می‌برند. اكثر آنها یك حس دائمی از خستگی را تجربه می‌كنند و فاقد انگیزه كافی برای كامل كردن كارهای روزانه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha