یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 37866

بیشتر دانشمندان بر این عقیده هستند كه اسفناج از جمله گیاهانی است كه در كاهش میزان مبتلا شدن به سرطان بسیار مؤثر است و برای پیش‌گیری از ابتلای به سرطان به «سلطان گیاهان» معروف است.

سلطان گیاهان را بهتر بشناسیم
سلامت نیوز: بیشتر دانشمندان بر این عقیده هستند كه اسفناج از جمله گیاهانی است كه در كاهش میزان مبتلا شدن به سرطان بسیار مؤثر است و برای پیش‌گیری از ابتلای به سرطان به «سلطان گیاهان» معروف است.

بنابراین اشخاصی كه سال‌ها به مصرف سیگار و دخانیات اعتیاد داشته‌اند، باید به خوردن اسفناج توجه ویژه‌ای داشته باشند. اسفناج همراه با هویج از بهترین خوراكی‌های ضدّ سرطان به حساب می‌آید و طبق تحقیقات متخصصان به خصوص در پیش‌گیری از انواع سرطان‌های روده، معده، مری و به ویژه سرطان ریه نقش مهمی دارد.

البته توجه داشته باشید كه مصرف مقدار زیاد اسفناج در رژیم غذایی برای استفاده از خواصّ بالا و سایر فایده‌های دیگر آن، مستلزم مشاوره با پزشك و كارشناس گیاه‌درمانی است، زیرا ممكن است خوردن اسفناج برای برخی افراد به علت‌های خاص جسمانی همراه با برخی اختلالات و مشكلات جسمی باشد.از جمله فایده‌های دیگر اسفناج می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:اسید و كلسترول خون را كاهش می‌دهد، ورم گلو، ریه و روده كوچك را رفع می‌كند، یبوست را برطرف می‌كند، برای تقویت اعصاب مفید است و تعداد گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد.

منبع: اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha