سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن اشاره به وجود شورای عالی سلامت در برنامه پنجم، تاثیرگذاری آن را در کاهش میزان آلودگی هوا کمرنگ دانست و بر لزوم همکاری بیشتر مردم با وزارت بهداشت برای فعالیت این شورا تاکید کرد.

بشیر خالقی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش آلودگی هوای تهران گفت: آلودگی هوا بحث یکی دو روز اخیر نبوده و هر سال با بروز مشکلاتی، مسئولان راهکارهایی را ارائه می‌دهند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی راهکارهای ارائه شده را بسیار سطحی بیان کرد و افزود: اگر برای مشکل مهمی مانند آلودگی هوای پرجمعیت‌ترین شهر کشور تا کنون راه‌حل منطقی ارائه شده بود، هر سال این موضوع با نگاه‌های متفاوت، تکرار نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه فاکتورهای متعددی در بهبودی وضعیت موجود ایفای نقش می‌کنند، ادامه داد: یکی از مهمترین فاکتورها، نقش شورای عالی سلامت و حضور کلیه وزارتخانه‌ها در این شورا است.

خالقی گفت: کلیه مردم از تمام اقشار و صنوف می‌توانند با مشارکت در این شورا، به آن رونق بخشیده و نقش آن را در مشکلات عمده مانند آلودگی هوای کلان شهر تهران به نقشی تاثیرگذار تبدیل کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان فرهنگ ترافیک در بین مردم را از دیگر فاکتورهایی دانست که نیاز به اصلاح داشته و برای غنی شدن آن نیز تمام مسئولان فعال در صدا و سیما، امور تبلیغاتی و فرهنگی و شهرسازی باید همکاری کنند.

وی افزود: همچنین تولیدات خودرو و تبلیغات برای عرضه و فروش آن، یکی از فاکتورهایی است که سازمان کنترل کیفیت هوای تهران برای آن، به ارائه طرح زوج و فرد و افزایش سختگیری بر معاینه فنی خودروها، اکتفا کرده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس هشتم به سایر عوامل دودزا غیر از خودرو اشاره کرد و گفت: ابزاری مانند قلیان و سیگار هم از مسائلی است که برای آن در دوران مختلف سیاست‌های متفاوتی سنجیده ‌می‌شود که وزارت بهداشت باید برای اخذ این سیاست‌ها به فکر یک راه‌حل اساسی باشد.

خالقی با اشاره به مشکلات موجود در نقل و انتقالات کارمندان دولت، یادآور شد: انتقال افراد به کلان‌شهرها بدون تصمیم‌گیری منطقی در این مورد، از دیگر مشکلاتی است که شاید کمتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان افزود: دولت باید برای انتقالات پرسنل خود بررسی بیشتری را به عمل آورد و امکانات رفاهی بیشتری برای سایر استان‌ها فراهم کند تا آمار مهاجرت به پایتخت کاهش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha