یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 37875
سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و املاح موجب بهبود سلول‌های سیستم عصبی بدن می‌شود و به افزایش حافظه افراد کمک می‌کند.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سیستم حافظه و یادگیری انسان بسیار پیچیده است که خداوند به ما ارزانی کرده و افراد باید از آن مراقبت کنند.
 
وی گفت: استفاده از تغذیه سالم می‌تواند در افزایش یادگیری انسان مؤثر باشد و رژیم غذایی سرشار از ویتامین‌ها و املاح برای سلامت سیستم عصبی مفید است.
 
این متخصص تغذیه بیان داشت: برخی عادت‌های غذایی غلط بر سیستم حافظه و یادگیری انسان اثر سوء می‌گذارد و مغز و اعصاب را به خطر می‌اندازد همچنین دانش آموزان و افرادی که کارهای فکری انجام می‌دهند باید به تغذیه خود اهمیت بیشتر بدهند.
 
صفوی ادامه داد: استفاده از غذای سالم و سرشار از ویتامین‌ها و املاح موجب بهبود سلول‌های سیستم عصبی بدن می‌شود و در نقل و انتقال پیام‌های عصبی به مغز و بالعکس مؤثر است.
 
وی افزود: ترپتوفان یکی از اسیدهای آمینه در بدن است که سروتونین را در بدن آزاد می‌کند که یک ماده شیمیایی آرامبخش است و موجب افزایش آرامش بدن می‌شود.
 
این متخصص تغذیه عنوان کرد: تیروزین نقطه مقابل تریپتوفان است و یکی دیگر از اسیدهای آمینه بدن محسوب می‌شود که در مقابل سرتونین ساخته می‌شود و در ساختمان آن دوپامین و نور اپی نفرین وجود دارد و نوعی انتقال دهنده مغزی است که به هوشیاری مغز کمک می‌کند.
 
صفوی بیان کرد: مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان از مغز محافظت می‌کند و مانع از آسیب‌ها و تهدیدهای غشای مغز در برابر رادیکال‌های آزاد می‌شود.

وی اضافه کرد: وعده‌های غذایی در یادگیری نقش اساسی بر عهده دارند. مصرف صبحانه نیز به افزایش یادگیری افراد کمک می‌کند؛ همچنین مصرف مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه به افزابش حافظه کمک می‌کند و 2 ساعت پس از صرف صبحانه مغز آمادگی بهتری برای آموختن مطالب دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha