سلامت نیوز: قائم مقام رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به تفاهمنامه‌ این وزارتخانه با سازمان بهزیستی برای اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی کودکان 3 تا 6 سال، گفت: متاسفانه از اجرای این تفاهمنامه غافل شدیم و بهزیستی هم آن را پیگیری نکرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر حمید صمدزاده روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی برای کودکان 3 تا 6 سال، افزود: وارنیش فلوراید تراپی جزو اولویتهای وزارت بهداشت است و امیدواریم که این کار تداوم پیدا کند چرا که اگر این برنامه هر 6 ماه یکبار تکرار نشود اثر مطلوبی بر سلامت دهان و دندان کودکان نخواهد داشت.

وی گفت: متاسفانه با وجود انعقاد تفاهمنامه‌ای در زمینه وارنیش فلوراید تراپی کودکان 3 تا 6 سال در سالهای قبل ولی هم ما از این تفاهمنامه غافل شدیم و هم سازمان بهزیستی آن را پیگیری نکرد.

صمدزاده تاکید کرد: به کودکان 6 تا 12 سال در مدرسه‌ها دسترسی داریم ولی دسترسی به کودکان 3 تا 6 سال مشکل است. از همین رو تلاش کرده‌ایم اقدامات پیشگیرانه را برای این گروه سنی در مهدهای کودک انجام دهیم.

در ادامه دکتر احمدرضا فرسار، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: 30 درصد از موارد ابتلای مادر به سرطانهای تخمدان، پستان و دهانه رحم مربوط به خشک شدن زودهنگام شیر مادر است.

وی افزود: شیر دادن به کودک در شبها اهمیت زیادی دارد چون این کار باعث ترشح برخی از هورمونها می‌شود که بر سلامت مادر و کودک تاثیر مثبت می‌گذارد و نقش مهمی در موفقیت شیردهی مادر دارد.

فرسار تاکید کرد: تا زمانی که تاثیر منفی شیردهی مادر بر کودک هنگام شب ثابت نشده است نباید مادر و کودک را از این موهبت خدادادی محروم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha