یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 37884
سلامت نیوز: شما هم تصمیم گرفته‌اید سیگار را کنار بگذارید. تبریک می‌گوییم. دنبال بهترین روش برای ترک سیگار هستید؟ محققان به تازگی اعلام کرده‌اند اگر برای درمان اعتیاد به سیگار با آن مانند یک بیماری مزمن برخورد کنید بیشتر موفق می‌شوید.

مثلا اگر شما فشار خون بالا و یا دیابت داشته باشید آیا از پزشک انتظار دارید با یک قرص و یا جراحی شما را بهبود دهد و بگوید خدا نگهدار؟ البته که نه درمان فشار خون و دیابت نیاز به مراقبتهای مکرر و مراجعات منظم به پزشک دارد. شما هم اگر می‌خواهید دوباره به سیگار کشیدن رو نیاورید و سیگار را برای همیشه کنار بگذارید لازم است که یک درمان دراز مدت را در پیش بگیریدو با درمانگر خود مرتب در ارتباط باشید. محققان دانشگاه مینه‌سوتا در این بررسی دو گروه از معتادان را با دو روش مختلف درمان کردند.

گروه اول کسانی بودند که مدت 8 هفته با نیکوتین جایگزین و مشاوره سیگار را ترک کردند و گروه دوم تا 48 هفته بیشتر درمان را ادامه دادند. لازم است بدانید که بهترین روش درمان اعتیاد به سیگار امروزه استفاده از نیکوتین جایگزین در کنار مشاوره با روانپزشک و رفتار درمانی است که البته معمولاً 2-3 ماه بیشتر طول نمی‌کشد. تحقیقات نشان داده که از هر 4 نفر سیگاری3 نفر تصمیم به ترک سیگار می‌گیرند اما تنها 10 درصد موفق می‌شوند.

محققان معتقدند علت این است که روشهای ترک سیگار معمولاً کوتاه مدت است و برای پیشگیری از عود به بیمار کمکی نمی‌شود. آنها می‌گویند این کمک بعد از ترک می‌تواند به صورت تلفنی هم باشد. در این بررسی محققان تا 18 ماه مشاوره تلفنی را برای گروه دوم ادامه دادند و مشاهده کردند که پرهیز از سیگار در این گروه 30 درصد موفق‌تر بود. جالب این بود که حتی افرادی که موفق به ترک کامل نشدند تعداد سیگار مصرفی شان کمتر از قبل شده بود. به همین علت محققان نتیجه گرفتند روش دراز مدت 75 درصد بیشتر به سیگاریها کمک می‌کند تا سیگارشان را ترک کنند.

جالب است بدانید بعضی بررسیها نشان داده کسانی که مشاوره و درمان با نیکوتین جایگزین را شروع می‌کنندحتی اگر در ترک سیگار جدی نباشند، انگیزه این کار را در طی مشاوره پیدا می‌کنند. بنابر این شما هم اگر می‌خواهید در ترک سیگار موفق باشید با درمانگر خود مرتب در تماس باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha